• español
  • English
  • français
  • Deutsch
  • português (Brasil)
  • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Browse

    All of UVaDOCCommunitiesBy Issue DateAuthorsSubjectsTitles

    My Account

    Login

    Statistics

    View Usage Statistics

    Share

    View Item 
    •   UVaDOC Home
    • FINAL DEGREE PROJECTS
    • Trabajos Fin de Grado UVa
    • View Item
    •   UVaDOC Home
    • FINAL DEGREE PROJECTS
    • Trabajos Fin de Grado UVa
    • View Item
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano

    Export

    RISMendeleyRefworksZotero
    • edm
    • marc
    • xoai
    • qdc
    • ore
    • ese
    • dim
    • uketd_dc
    • oai_dc
    • etdms
    • rdf
    • mods
    • mets
    • didl
    • premis

    Citas

    Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem:http://uvadoc.uva.es/handle/10324/39198

    Título
    La Alemania nazi y la importancia del cine, la historia y los valores en Educación Infantil
    Autor
    Ozores Curiel, Noelia
    Director o Tutor
    Díez Espinosa, José RamónAutoridad UVA
    Editor
    Universidad de Valladolid. Facultad de Educación y Trabajo SocialAutoridad UVA
    Año del Documento
    2019
    Titulación
    Grado en Educación Infantil
    Abstract
    Con la llegada del Tercer Reich y la designación de Adolf Hitler como canciller, el futuro de Alemania cambió. El Estado debía asegurar su futuro y para ello decidió adoctrinar a la población alemana en los valores del nacionalsocialismo. Los colectivos más vulnerables (los niños y los jóvenes) fueron los más afectados porque, bajo sus creencias, Hitler consideraba que estos eran los grupos más valiosos para la formación de una nueva nación. Su herramienta más poderosa, para la conquista de su objetivo, fue la educación puesto que con ella se manipuló a todas aquellas generaciones de niños y jóvenes. Debían su vida y lealtad al Régimen desde su nacimiento y, por consiguiente, su libertad. El cine es una potente arma cultural y didáctica que acerca a las personas, de uno u otro modo, a aquellas épocas que no pudieron presenciar. Su poder dentro de la escuela es inmensurable y utilizando con coherencia este instrumento podemos conseguir muchos propósitos con niños en edades tempranas. Así mismo, el aprendizaje de los valores humanos a estas edades nos aseguraría que nunca más pasaran desgracias como ocurrió en la Alemania nazi.
     
    With the arrival of the Third Reich and the appointment of Adolf Hitler as chancellor, the future of Germany changed. The State had to secure its future and for that it decided to indoctrinate the German population in the values of National Socialism. The most vulnerable groups (children and young people) were the best known because, under their beliefs, Hitler considered that these groups were more valuable for the formation of a new nation. Its most powerful tool, for the conquest of its objective, was education since with it all generations of children and young people were manipulated. They owe their life and loyalty to the Regime from its birth and, therefore, its freedom. The cinema is a powerful cultural and didactic weapon that brings people closer, in one way or another, to those times they could not witness. Its power within the school is immeasurable and using coherently this instrument we can achieve many purposes with children at an early age. Likewise, the learning of human values at these ages would assure us that misfortunes would never happen again as happened in Nazi Germany
    Palabras Clave
    Alemania nazi
    Historia
    Cine
    Adoctrinamiento
    Educación
    Valores
    Idioma
    spa
    URI
    http://uvadoc.uva.es/handle/10324/39198
    Derechos
    openAccess
    Collections
    • Trabajos Fin de Grado UVa [30858]
    Show full item record
    Files in this item
    Nombre:
    TFG-G3809.pdf
    Tamaño:
    1.188Mb
    Formato:
    Adobe PDF
    Thumbnail
    FilesOpen
    Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 InternacionalExcept where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional

    Universidad de Valladolid

    Powered by MIT's. DSpace software, Version 5.10