• español
  • English
  • français
  • Deutsch
  • português (Brasil)
  • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Browse

    All of UVaDOCCommunitiesBy Issue DateAuthorsSubjectsTitles

    My Account

    Login

    Statistics

    View Usage Statistics

    Share

    View Item 
    •   UVaDOC Home
    • FINAL DEGREE PROJECTS
    • Trabajos Fin de Grado UVa
    • View Item
    •   UVaDOC Home
    • FINAL DEGREE PROJECTS
    • Trabajos Fin de Grado UVa
    • View Item
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano

    Export

    RISMendeleyRefworksZotero
    • edm
    • marc
    • xoai
    • qdc
    • ore
    • ese
    • dim
    • uketd_dc
    • oai_dc
    • etdms
    • rdf
    • mods
    • mets
    • didl
    • premis

    Citas

    Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem:http://uvadoc.uva.es/handle/10324/39243

    Título
    El desarrollo de la atención auditiva: algunas aportaciones desde la didáctica de la música en una experiencia de aula en el segundo ciclo de Educación Infantil
    Autor
    Hernández Rodríguez, Leticia
    Director o Tutor
    Estavillo Morante, María del CarmenAutoridad UVA
    Editor
    Universidad de Valladolid. Facultad de Educación y Trabajo SocialAutoridad UVA
    Año del Documento
    2019
    Titulación
    Grado en Educación Infantil
    Abstract
    El presente Trabajo de Fin de Grado pretende transmitir la importancia que tiene la música en nuestras vidas y en la educación, sobre todo en la etapa de Educación Infantil. Hemos realizado una intervención educativa como experiencia de aula centrada en el contenido musical de la escucha y la educación auditiva y vocal relacionada con distintos aspectos del currículo de la segunda etapa de Educación Infantil, especialmente enfocados en la atención.
     
    The present End Project wants to convey the importance that music has in our lives, specifically in the of Early Childhood Education classrooms. We have made an educational intervention as an experience centered on the musical content of listening and auditory and vocal education in the context of the second stage of Early Childhood Education, especially focused on attention.
    Palabras Clave
    Música
    Educación auditiva
    Escucha
    Atención
    Canción
    Idioma
    spa
    URI
    http://uvadoc.uva.es/handle/10324/39243
    Derechos
    openAccess
    Collections
    • Trabajos Fin de Grado UVa [30934]
    Show full item record
    Files in this item
    Nombre:
    TFG-G3838.pdf
    Tamaño:
    819.5Kb
    Formato:
    Adobe PDF
    Thumbnail
    FilesOpen
    Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 InternacionalExcept where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional

    Universidad de Valladolid

    Powered by MIT's. DSpace software, Version 5.10