• español
  • English
  • français
  • Deutsch
  • português (Brasil)
  • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Browse

    All of UVaDOCCommunitiesBy Issue DateAuthorsSubjectsTitles

    My Account

    Login

    Statistics

    View Usage Statistics

    Share

    View Item 
    •   UVaDOC Home
    • FINAL DEGREE PROJECTS
    • Trabajos Fin de Grado UVa
    • View Item
    •   UVaDOC Home
    • FINAL DEGREE PROJECTS
    • Trabajos Fin de Grado UVa
    • View Item
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano

    Export

    RISMendeleyRefworksZotero
    • edm
    • marc
    • xoai
    • qdc
    • ore
    • ese
    • dim
    • uketd_dc
    • oai_dc
    • etdms
    • rdf
    • mods
    • mets
    • didl
    • premis

    Citas

    Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem:http://uvadoc.uva.es/handle/10324/39259

    Título
    La educación artística como medio de expresión y comunicación. Propuesta de intervención
    Autor
    Rubial Fernández, Alicia
    Director o Tutor
    Sarabia Herrero, PabloAutoridad UVA
    Editor
    Universidad de Valladolid. Facultad de Educación y Trabajo SocialAutoridad UVA
    Año del Documento
    2019
    Titulación
    Grado en Educación Infantil
    Abstract
    En este trabajo se hace eco el peso que debería tener la educación artística en el desarrollo integral de los niños y niñas de Educación Infantil. Con demasiada frecuencia, la educación artística carece de la importancia que sería deseable en las aulas, o sólo se le da un valor procedimental. Pero, gracias al panorama actual, sabemos que la educación artística es mucho más que un reportorio de manualidades. En las siguientes páginas, se exponen las principales teorías que apoyan este punto de vista. Se ha pretendido crear una propuesta de intervención innovadora que ofrece al alumnado del Segundo Ciclo de Educación Infantil nuevo medios de expresión y comunicación a través de la educación artística. Con los resultados obtenidos se da paso a las conclusiones del trabajo, cuyo desarrollo ha resultado muy enriquecedor.
     
    This proyect echoes the weight that Art Education should have in the integral development of children in Pre-school Education. Too often, Art Education lacks the importance that would be desirable in the classroom, or is only given procedural value. But, thanks to the current panorama, we know that Art Education is much more than a reportage of crafts. In the following pages, the main theories that support this point of view are exposed. It has been tried to create a proposal of innovative intervention that offers to the students of the Second Cycle of Infantile Education new means of expression and communication through the Artistic Education. With the results obtained, the conclusions of the work are given, whose development has been very enriching.
    Palabras Clave
    Educación Artística
    Educación Infantil
    Expresión y comunicación
    Idioma
    spa
    URI
    http://uvadoc.uva.es/handle/10324/39259
    Derechos
    openAccess
    Collections
    • Trabajos Fin de Grado UVa [30858]
    Show full item record
    Files in this item
    Nombre:
    TFG-G3846.pdf
    Tamaño:
    1.261Mb
    Formato:
    Adobe PDF
    Thumbnail
    FilesOpen
    Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 InternacionalExcept where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional

    Universidad de Valladolid

    Powered by MIT's. DSpace software, Version 5.10