• español
  • English
  • français
  • Deutsch
  • português (Brasil)
  • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Browse

    All of UVaDOCCommunitiesBy Issue DateAuthorsSubjectsTitles

    My Account

    Login

    Statistics

    View Usage Statistics

    Share

    View Item 
    •   UVaDOC Home
    • FINAL DEGREE PROJECTS
    • Trabajos Fin de Grado UVa
    • View Item
    •   UVaDOC Home
    • FINAL DEGREE PROJECTS
    • Trabajos Fin de Grado UVa
    • View Item
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano

    Export

    RISMendeleyRefworksZotero
    • edm
    • marc
    • xoai
    • qdc
    • ore
    • ese
    • dim
    • uketd_dc
    • oai_dc
    • etdms
    • rdf
    • mods
    • mets
    • didl
    • premis

    Citas

    Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem:http://uvadoc.uva.es/handle/10324/39269

    Título
    Inmersión lingüística a través de la música
    Autor
    Villaescusa Cuadrado, Silvia
    Director o Tutor
    Castañón Rodríguez, María RosarioAutoridad UVA
    Editor
    Universidad de Valladolid. Facultad de Educación y Trabajo SocialAutoridad UVA
    Año del Documento
    2019
    Titulación
    Grado en Educación Infantil
    Abstract
    El presente Trabajo de Fin de Grado recoge la investigación llevada a cabo sobre la importancia de la música en la etapa de Educación Infantil, analizando la utilización de las canciones como recurso didáctico para el desarrollo del lenguaje y del aprendizaje. La propuesta didáctica que se presenta está dividida en las tres áreas de conocimiento que conforman el segundo ciclo de Educación Infantil, incluidas en el currículum de Castilla y León.
     
    This work includes the research I have done on the importance of music in the childhood stage, analyzing the use of children's songs as educational resource for the development of the learning of language. The didactic program I present is divided in the three areas that form the curriculum of the second cycle of Early Childhood Education of the community of Castilla y León.
    Palabras Clave
    Música
    Educación infantil
    Educación musical
    Canción infantil
    Desarrollo del lenguaje
    Idioma
    spa
    URI
    http://uvadoc.uva.es/handle/10324/39269
    Derechos
    openAccess
    Collections
    • Trabajos Fin de Grado UVa [30838]
    Show full item record
    Files in this item
    Nombre:
    TFG-G3849.pdf
    Tamaño:
    2.198Mb
    Formato:
    Adobe PDF
    Thumbnail
    FilesOpen
    Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 InternacionalExcept where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional

    Universidad de Valladolid

    Powered by MIT's. DSpace software, Version 5.10