• español
  • English
  • français
  • Deutsch
  • português (Brasil)
  • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Browse

    All of UVaDOCCommunitiesBy Issue DateAuthorsSubjectsTitles

    My Account

    Login

    Statistics

    View Usage Statistics

    Share

    View Item 
    •   UVaDOC Home
    • FINAL DEGREE PROJECTS
    • Trabajos Fin de Grado UVa
    • View Item
    •   UVaDOC Home
    • FINAL DEGREE PROJECTS
    • Trabajos Fin de Grado UVa
    • View Item
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano

    Export

    RISMendeleyRefworksZotero
    • edm
    • marc
    • xoai
    • qdc
    • ore
    • ese
    • dim
    • uketd_dc
    • oai_dc
    • etdms
    • rdf
    • mods
    • mets
    • didl
    • premis

    Citas

    Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem:http://uvadoc.uva.es/handle/10324/39447

    Título
    Programa de intervención basado en mindfulness y control emocional en niños con TDAH en un aula de Educación Especial
    Autor
    Niño Urraca, Laura
    Director o Tutor
    Romero Ureña, María CarmenAutoridad UVA
    Editor
    Universidad de Valladolid. Facultad de Educación y Trabajo SocialAutoridad UVA
    Año del Documento
    2019
    Titulación
    Grado en Educación Primaria
    Abstract
    El Trabajo de Fin de Grado que se desarrolla a continuación plantea la incorporación del mindfulness en los centros educativos, concretamente en un aula de Educación Especial para conseguir una mejora en el control emocional en los alumnos diagnosticados de TDAH y otros trastornos asociados. También se pretende un incremento y mejora en las áreas del desarrollo del alumno, buscando un nivel de bienestar que se puede ampliar a diferentes contextos, ya que actualmente se quita tiempo e importancia al desarrollo integral del alumnado por querer impartir los contenidos curriculares. Para conseguir todo ello, se presentan una serie de actividades basadas en el método mindfulness incluyendo unos objetivos, duración y recursos diseñados y adaptados a las características y necesidades del alumnado.
     
    The end of degree that develops then raises the incorporation of the mindfulness in schools, specifically in a classroom for special education to achieve an improvement in emotional control in diagnosed ADHD students and others associated disorders. Also intends to increase and improvement in the areas of student development, seeking a level of well-being that can be extended to different contexts, since currently removed time and importance to the comprehensive development of students for wanting to teach the curricular content. To achieve all this, presents a series of activities based on the method mindfulness including objectives, duration and resources designed and tailored to the characteristics and needs of students.
    Materias Unesco
    5802.05 Educación Especial; Minusválidos y deficientes Mentales
    Palabras Clave
    Mindfulness
    TDAH
    Idioma
    spa
    URI
    http://uvadoc.uva.es/handle/10324/39447
    Derechos
    openAccess
    Collections
    • Trabajos Fin de Grado UVa [30857]
    Show full item record
    Files in this item
    Nombre:
    TFG-G3915.pdf
    Tamaño:
    3.081Mb
    Formato:
    Adobe PDF
    Thumbnail
    FilesOpen
    Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 InternacionalExcept where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional

    Universidad de Valladolid

    Powered by MIT's. DSpace software, Version 5.10