• español
  • English
  • français
  • Deutsch
  • português (Brasil)
  • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Browse

    All of UVaDOCCommunitiesBy Issue DateAuthorsSubjectsTitles

    My Account

    Login

    Statistics

    View Usage Statistics

    Share

    View Item 
    •   UVaDOC Home
    • FINAL DEGREE PROJECTS
    • Trabajos Fin de Máster UVa
    • View Item
    •   UVaDOC Home
    • FINAL DEGREE PROJECTS
    • Trabajos Fin de Máster UVa
    • View Item
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano

    Export

    RISMendeleyRefworksZotero
    • edm
    • marc
    • xoai
    • qdc
    • ore
    • ese
    • dim
    • uketd_dc
    • oai_dc
    • etdms
    • rdf
    • mods
    • mets
    • didl
    • premis

    Citas

    Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem:http://uvadoc.uva.es/handle/10324/39476

    Título
    Language and cultural identity in immigrant narratives: bridging the gap between arab tradition and american culture
    Autor
    Chadli, Ichraq
    Director o Tutor
    Benito Sánchez, JesúsAutoridad UVA
    Editor
    Universidad de Valladolid. Facultad de Filosofía y LetrasAutoridad UVA
    Año del Documento
    2018
    Titulación
    Máster en Estudios Ingleses Avanzados: Lenguas y Culturas en Contacto
    Abstract
    Having a cultural identity means knowing where you come from, and that gives you a sense of belonging and a sense of self. However, when you start doubting your self-identity and feeling like you don’t belong neither here nor there, your identity is in jeopardy. In this regard, this thesis explores how identity is expressed, constructed and negotiated in multilingual and culturally diverse settings, and assesses the roles of language and culture in this process. To this end, the thesis engages cultural studies, postcolonial theory, spatial theory and the analysis of three narratives of immigrants: american lebanese ameen fares rihani’s the book of khalid, american palestinian edward said’s out of place: a memoir, and american jordanian diana abu-jaber’s arabian jazz.
     
    Tener una identidad cultural significa saber de dónde vienes, y eso te da un sentido de pertenencia y un sentido de ti mismo. Sin embargo, cuando empiezas a dudar de tu identidad personal y sientes que no perteneces ni aquí ni alla, tu identidad está en peligro. En este sentido, esta tesis explora cómo se expresa, se construye y se negocia la identidad en entornos multilingües y culturalmente diversos, y evalúa los roles del lenguaje y la cultura en este proceso. Con este fin, el trabajo utiliza los estudios culturales, la teoría poscolonial, la teoría espacial y el análisis textual de las tres narrativas de inmigrantes: the book of khalid del libanés estadounidense ameen fares rihani, out of place: a memoir del palestino estadounidense edward said, y el arabian jazz de la estadounidense jordana diana abu-jaber.
    Materias Unesco
    5701.11 Enseñanza de Lenguas
    Palabras Clave
    Cultural identity
    Migration
    Idioma
    eng
    URI
    http://uvadoc.uva.es/handle/10324/39476
    Derechos
    openAccess
    Collections
    • Trabajos Fin de Máster UVa [7034]
    Show full item record
    Files in this item
    Nombre:
    TFM_F_2018_143.pdf
    Tamaño:
    352.2Kb
    Formato:
    Adobe PDF
    Thumbnail
    FilesOpen
    Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 InternacionalExcept where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional

    Universidad de Valladolid

    Powered by MIT's. DSpace software, Version 5.10