• español
  • English
  • français
  • Deutsch
  • português (Brasil)
  • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Stöbern

    Gesamter BestandBereicheErscheinungsdatumAutorenSchlagwortenTiteln

    Mein Benutzerkonto

    Einloggen

    Statistik

    Benutzungsstatistik

    Compartir

    Dokumentanzeige 
    •   UVaDOC Startseite
    • STUDIENABSCHLUSSARBEITEN
    • Trabajos Fin de Grado UVa
    • Dokumentanzeige
    •   UVaDOC Startseite
    • STUDIENABSCHLUSSARBEITEN
    • Trabajos Fin de Grado UVa
    • Dokumentanzeige
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano

    Exportar

    RISMendeleyRefworksZotero
    • edm
    • marc
    • xoai
    • qdc
    • ore
    • ese
    • dim
    • uketd_dc
    • oai_dc
    • etdms
    • rdf
    • mods
    • mets
    • didl
    • premis

    Citas

    Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem:http://uvadoc.uva.es/handle/10324/39520

    Título
    Dubbing cultural references for children: Analysis of the translation techniques used in Disney’s The Princess and the Frog.
    Autor
    Rodríguez Rodríguez, Eva
    Director o Tutor
    Pastor Ramos, María EugeniaAutoridad UVA
    Editor
    Universidad de Valladolid. Facultad de Filosofía y LetrasAutoridad UVA
    Año del Documento
    2019
    Titulación
    Grado en Estudios Ingleses
    Zusammenfassung
    The translation of cultural references entails certain difficulties, as it deals with the translation of elements that may be unknown or non-existent in the target culture. This challenge becomes more difficult when the audience are mainly children, because of the particular characteristics they present. Therefore, the aim of this dissertation is to study the translation of cultural references in the Spanish dubbed version of Disney’s animated film The Princess and the Frog (2009). Throughout the analysis, cultural references will be identified and classified into Igareda’s categorisation (2011). Finally, the translation techniques that the translator has applied will be determined, according to Molina’s classification (2001). The study will be performed considering the theoretical framework that precisely displays the particular features that characterise dubbing, cultural references and children’s audiences.
     
    La traducción de referencias culturales siempre presenta cierta dificultad, teniendo en cuenta que se traduce un elemento que puede no ser conocido o no existir en la cultura meta. Este problema se agrava cuando la audiencia es, principalmente, infantil, debido a las características que presenta este tipo de público. Por este motivo, el objetivo de este trabajo es un estudio de la traducción de dichos referentes en la versión doblada al castellano de la película Tiana y el Sapo (2009). Para este análisis, se procederá a identificar las referencias culturales, catalogarlas de acuerdo con la clasificación de Igareda (2011) y, finalmente, se delimitará la técnica de traducción que el traductor ha empleado, según la categorización de Molina (2001). Durante dicho análisis se tendrá en cuenta el marco teórico donde se especifican las particularidades del doblaje, de las referencias culturales y de la audiencia infantil.
    Materias Unesco
    5701.11 Enseñanza de Lenguas
    Palabras Clave
    Audiovisual translation
    Dubbing
    Idioma
    eng
    URI
    http://uvadoc.uva.es/handle/10324/39520
    Derechos
    openAccess
    Aparece en las colecciones
    • Trabajos Fin de Grado UVa [30838]
    Zur Langanzeige
    Dateien zu dieser Ressource
    Nombre:
    TFG_F_2019_163.pdf
    Tamaño:
    381.8Kb
    Formato:
    Adobe PDF
    Thumbnail
    Öffnen
    Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 InternacionalSolange nicht anders angezeigt, wird die Lizenz wie folgt beschrieben: Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional

    Universidad de Valladolid

    Powered by MIT's. DSpace software, Version 5.10