• español
  • English
  • français
  • Deutsch
  • português (Brasil)
  • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Browse

    All of UVaDOCCommunitiesBy Issue DateAuthorsSubjectsTitles

    My Account

    Login

    Statistics

    View Usage Statistics

    Share

    View Item 
    •   UVaDOC Home
    • FINAL DEGREE PROJECTS
    • Trabajos Fin de Grado UVa
    • View Item
    •   UVaDOC Home
    • FINAL DEGREE PROJECTS
    • Trabajos Fin de Grado UVa
    • View Item
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano

    Export

    RISMendeleyRefworksZotero
    • edm
    • marc
    • xoai
    • qdc
    • ore
    • ese
    • dim
    • uketd_dc
    • oai_dc
    • etdms
    • rdf
    • mods
    • mets
    • didl
    • premis

    Citas

    Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem:http://uvadoc.uva.es/handle/10324/39562

    Título
    El juego de actualidad como herramienta de aprendizaje en la Educación Musical: el Scape Room
    Autor
    Grande Vázquez, María
    Director o Tutor
    Castañeda Lucas, Verónica María del CarmenAutoridad UVA
    Editor
    Universidad de Valladolid. Facultad de Educación y Trabajo SocialAutoridad UVA
    Año del Documento
    2019
    Titulación
    Grado en Educación Primaria
    Abstract
    La motivación es un aspecto muy importante en la educación del alumnado, y como maestros de Educación Primaria, debemos fomentar tanto este como otros aspectos importantes para su desarrollo integral, y lograr enriquecer su formación a lo largo de toda su etapa de aprendizaje. En el presente trabajo, se realiza un análisis sobre el juego como herramienta de aprendizaje en la etapa de Educación Primaria, y más concretamente en el área de Educación Musical, mediante la creación de una propuesta en la que se plantea el Scape Room como herramienta de aprendizaje para un nivel académico de 5º de Educación Primaria, trabajando a través de él contenidos musicales asociados al curso educativo correspondiente.
     
    Motivation is a very important aspect in the education of the students, and as teachers of Primary Education, we must promote this and other important aspects for their integral development, and we must achieve to enrich their training throughout their learning stage. In the present work. In the present work, we present an analysis is made about the game as a learning tool in the stage of Primary Education, and more specifically in the area of the Music Education, through the creation of a proposal in which the Scape Room is outlined as a tool for learning for an academic level of 5º of Primary Education, working through it, on musical contents associated with the corresponding school year.
    Palabras Clave
    Educación Musical
    Scape Room
    Juego
    Motivación
    Idioma
    spa
    URI
    http://uvadoc.uva.es/handle/10324/39562
    Derechos
    openAccess
    Collections
    • Trabajos Fin de Grado UVa [30948]
    Show full item record
    Files in this item
    Nombre:
    TFG-G3936.pdf
    Tamaño:
    1.771Mb
    Formato:
    Adobe PDF
    Thumbnail
    FilesOpen
    Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 InternacionalExcept where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional

    Universidad de Valladolid

    Powered by MIT's. DSpace software, Version 5.10