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Título
The analysis of English sentential subjects in the spontaneous production of English/Spanish simultaneous bilingual children
Autor
Director o Tutor
Año del Documento
2019
Titulación
Grado en Estudios Ingleses
Abstract
This dissertation presents a study on the analysis of the production of English sentential
subjects on the part of simultaneous English/Spanish bilingual children and on the
examination of the children’s development on the realization of the subject element in
English from the age of 2;11 to 5;11. The data collected are spontaneous and have been
selected from CHILDES. Data analysis focuses on three variables: referentiality,
overtness and grammatical correctness; and the objective is to test the children’s
linguistic production of sentential subjects, both overall and by developmental stages.
The results obtained are in line with what previous studies have found: the children
reveal an early consciousness on how subjects are used in English; and the children
present some patterns in their subject production which could be related to
crosslinguistic influence from Spanish into English. Este trabajo presenta un estudio de los sujetos oracionales del inglés en la producción
espontánea de niños bilingües simultáneos inglés/español además de un análisis del
desarrollo lingüístico en la producción del sujeto desde los 2;11 años de edad hasta los
5;11. Los datos que se han estudiado son espontáneos y han sido extraídos del proyecto
CHILDES. El análisis de este estudio se centra en tres variables: la referencialidad del
sujeto, la presencia de sujetos nulos o explícitos y la corrección gramatical del sujeto. El
objetivo se centra en examinar la producción lingüística del sujeto oracional del inglés
de los niños tanto en la producción global como a lo largo de las distintas fases del
desarrollo. Los resultados obtenidos coinciden con los de estudios previos: los niños
muestran una conciencia temprana sobre cómo se usan los sujetos en inglés; y los niños
presentan algunos patrones en su producción de sujetos oracionales que podrían estar
relacionados con la influencia interlingüística del español al inglés.
Materias Unesco
5701.11 Enseñanza de Lenguas
Palabras Clave
Null Subject Parameter
Language acquisition
Crosslinguistic influence
English
Parámetro del sujeto nulo
Adquisición del lenguaje
Inglés
Bilingüismo
Bilingualism
Departamento
Departamento de Filología Inglesa
Idioma
eng
Derechos
openAccess
Aparece en las colecciones
- Trabajos Fin de Grado UVa [30178]
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