• español
  • English
  • français
  • Deutsch
  • português (Brasil)
  • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Browse

    All of UVaDOCCommunitiesBy Issue DateAuthorsSubjectsTitles

    My Account

    Login

    Statistics

    View Usage Statistics

    Share

    View Item 
    •   UVaDOC Home
    • FINAL DEGREE PROJECTS
    • Trabajos Fin de Grado UVa
    • View Item
    •   UVaDOC Home
    • FINAL DEGREE PROJECTS
    • Trabajos Fin de Grado UVa
    • View Item
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano

    Export

    RISMendeleyRefworksZotero
    • edm
    • marc
    • xoai
    • qdc
    • ore
    • ese
    • dim
    • uketd_dc
    • oai_dc
    • etdms
    • rdf
    • mods
    • mets
    • didl
    • premis

    Citas

    Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem:http://uvadoc.uva.es/handle/10324/39646

    Título
    Las películas en el aprendizaje de la lengua inglesa. Una propuesta para Educación Primaria
    Autor
    Borrelli González, Patricio Iñaki
    Director o Tutor
    Sanz Trigueros, Francisco JavierAutoridad UVA
    Editor
    Universidad de Valladolid. Facultad de Educación y Trabajo SocialAutoridad UVA
    Año del Documento
    2019
    Titulación
    Grado en Educación Primaria
    Abstract
    Este Trabajo Fin de Grado se inscribe en el aprendizaje de lenguas extranjeras, focalizando la atención en los recursos didácticos y, en especial, en el valor que poseen las películas como medios audiovisuales capaces de ofrecer un conjunto variado de posibilidades para facilitar la adquisición de la lengua extrajera.Posteriormente, se abordan todas las decisiones tomadas, así como los aspectos contextualizadores necesarios, para poder llevar a la práctica el uso de estos recursos. La propuesta consiste en un conjunto de actividades que demuestran cómo la visualización estratégica de escenas especificas de una película ayudan a los alumnos a tener una mayor comprensión de ciertos contenidos del área de inglés.
     
    This Final Degree Project is part of the learning of foreign languages, focusing attention on didactic resources and especially on the value of films as audio-visual media capable of offering a varied set of possibilities to facilitate the acquisition of the foreign language. Subsequently, all the decisions made, as well as the necessary contextualizing aspects are addressed to put the use of these resources into practice. The proposal consists of a set of activities that demonstrate how the strategic visualization of specific scenes from a film helps students to have a better understanding of certain contents of the English area.
    Palabras Clave
    Educación Primaria
    Recurso didáctico
    Idioma
    spa
    URI
    http://uvadoc.uva.es/handle/10324/39646
    Derechos
    openAccess
    Collections
    • Trabajos Fin de Grado UVa [31077]
    Show full item record
    Files in this item
    Nombre:
    TFG-G3970.pdf
    Tamaño:
    627.1Kb
    Formato:
    Adobe PDF
    Thumbnail
    FilesOpen
    Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 InternacionalExcept where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional

    Universidad de Valladolid

    Powered by MIT's. DSpace software, Version 5.10