• español
  • English
  • français
  • Deutsch
  • português (Brasil)
  • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Browse

    All of UVaDOCCommunitiesBy Issue DateAuthorsSubjectsTitles

    My Account

    Login

    Statistics

    View Usage Statistics

    Share

    View Item 
    •   UVaDOC Home
    • FINAL DEGREE PROJECTS
    • Trabajos Fin de Grado UVa
    • View Item
    •   UVaDOC Home
    • FINAL DEGREE PROJECTS
    • Trabajos Fin de Grado UVa
    • View Item
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano

    Export

    RISMendeleyRefworksZotero
    • edm
    • marc
    • xoai
    • qdc
    • ore
    • ese
    • dim
    • uketd_dc
    • oai_dc
    • etdms
    • rdf
    • mods
    • mets
    • didl
    • premis

    Citas

    Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem:http://uvadoc.uva.es/handle/10324/39696

    Título
    Las conductas sociales a través del cine de superhéroes. Los Vengadores
    Autor
    García González, Adrián
    Director o Tutor
    Gómez García, SalvadorAutoridad UVA
    Editor
    Universidad de Valladolid. Facultad de Filosofía y LetrasAutoridad UVA
    Año del Documento
    2019
    Titulación
    Grado en Periodismo
    Abstract
    La presente investigación aborda la representación de conductas sociales en un tipo específico de cine de ciencia-ficción: las películas de superhéroes. De forma más concreta, las 4 películas que componen la saga Vengadores (2012-2019). Se propone un modelo de análisis basado en los principios del modelo actancial de Greimas complementado con las 36 situaciones dramáticas de George Polti. Las conclusiones señalan la influencia recíproca entre el cine y la sociedad junto con una creciente dialéctica del binomio libertad individual frente a seguridad colectiva.
     
    This research deals with the representation of social behaviors in a concrete science fiction cinema: superhero movies. More specifically, the four films that make up Avengers Saga (2012-2019). The analysis model was based on the principles of the semiotic Greimas model, complemented by the 36 dramatic situations of George Polti. The conclusions highlight the reciprocal influence between cinema and society along with a growing dialectic between individual freedom and collective security.
    Materias Unesco
    5506.11 Historia del Periodismo
    Palabras Clave
    Cine
    Imaginario social
    Superhéroes
    Greimas
    Polti
    Idioma
    spa
    URI
    http://uvadoc.uva.es/handle/10324/39696
    Derechos
    openAccess
    Collections
    • Trabajos Fin de Grado UVa [30858]
    Show full item record
    Files in this item
    Nombre:
    TFG_F_2019_45.pdf
    Tamaño:
    466.1Kb
    Formato:
    Adobe PDF
    Thumbnail
    FilesOpen
    Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 InternacionalExcept where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional

    Universidad de Valladolid

    Powered by MIT's. DSpace software, Version 5.10