• español
  • English
  • français
  • Deutsch
  • português (Brasil)
  • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Browse

    All of UVaDOCCommunitiesBy Issue DateAuthorsSubjectsTitles

    My Account

    Login

    Statistics

    View Usage Statistics

    Share

    View Item 
    •   UVaDOC Home
    • FINAL DEGREE PROJECTS
    • Trabajos Fin de Grado UVa
    • View Item
    •   UVaDOC Home
    • FINAL DEGREE PROJECTS
    • Trabajos Fin de Grado UVa
    • View Item
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano

    Export

    RISMendeleyRefworksZotero
    • edm
    • marc
    • xoai
    • qdc
    • ore
    • ese
    • dim
    • uketd_dc
    • oai_dc
    • etdms
    • rdf
    • mods
    • mets
    • didl
    • premis

    Citas

    Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem:http://uvadoc.uva.es/handle/10324/39701

    Título
    Enfoques metodológicos en la enseñanza del inglés como lengua extranjera. Propuesta de intervención: enfoque por tareas y CLIL (Content and Language Integrated Learning)
    Autor
    Nofuentes Guerrero, Miguel
    Director o Tutor
    Gutiérrez Casado, MarinaAutoridad UVA
    Editor
    Universidad de Valladolid. Facultad de Educación y Trabajo SocialAutoridad UVA
    Año del Documento
    2019
    Titulación
    Grado en Educación Primaria
    Abstract
    En este Trabajo de Fin de Grado se pretende desarrollar una serie de tendencias educativas partiendo de diferentes enfoques y metodologías, atendiendo a las necesidades de los alumnos de una forma eficiente, y poder gestionar de manera eficaz el proceso de enseñanza – aprendizaje. Desde hace años se viene utilizando el enfoque por tareas para la enseñanza de Lenguas Extranjeras, sin embargo las nuevas propuestas educativas van encaminadas hacia una enseñanza bilingüe en áreas de conocimiento distintas al inglés. Se presenta una propuesta didáctica en la cual se exponen varias actividades que contribuyen a conseguir los objetivos generales publicados en el currículo oficial de Educación Primaria, empleando tanto el enfoque por tareas como CLIL.
     
    This Final Degree Project aims to develop a series of educational trends based on different approaches and methodologies, taking into account the needs of students in an efficient way, and be able to manage effectively the teaching-learning process. For years, the task approach has been used for the teaching of Foreign Languages, however the new educational proposals are directed towards a bilingual teaching in different areas of knowledge apart from English. A didactic proposal applied to class is presented in which several activities are exposed in order to contribute to achieve the general objectives established in the official curriculum of Primary Education, using both the task approach and CLIL.
    Palabras Clave
    Enfoque por tareas
    Metodología
    Enseñanza-aprendizaje
    Estrategias
    CLIL
    Idioma
    spa
    URI
    http://uvadoc.uva.es/handle/10324/39701
    Derechos
    openAccess
    Collections
    • Trabajos Fin de Grado UVa [30857]
    Show full item record
    Files in this item
    Nombre:
    TFG-G3984.pdf
    Tamaño:
    1.074Mb
    Formato:
    Adobe PDF
    Thumbnail
    FilesOpen
    Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 InternacionalExcept where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional

    Universidad de Valladolid

    Powered by MIT's. DSpace software, Version 5.10