• español
  • English
  • français
  • Deutsch
  • português (Brasil)
  • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Browse

    All of UVaDOCCommunitiesBy Issue DateAuthorsSubjectsTitles

    My Account

    Login

    Statistics

    View Usage Statistics

    Share

    View Item 
    •   UVaDOC Home
    • FINAL DEGREE PROJECTS
    • Trabajos Fin de Grado UVa
    • View Item
    •   UVaDOC Home
    • FINAL DEGREE PROJECTS
    • Trabajos Fin de Grado UVa
    • View Item
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano

    Export

    RISMendeleyRefworksZotero
    • edm
    • marc
    • xoai
    • qdc
    • ore
    • ese
    • dim
    • uketd_dc
    • oai_dc
    • etdms
    • rdf
    • mods
    • mets
    • didl
    • premis

    Citas

    Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem:http://uvadoc.uva.es/handle/10324/39708

    Título
    La identidad profesional del docente de inglés: comparación de la visión del docente en activo frente al docente novel
    Autor
    Vela Martín, Marta
    Director o Tutor
    Medina Calzada, SaraAutoridad UVA
    Editor
    Universidad de Valladolid. Facultad de Educación y Trabajo SocialAutoridad UVA
    Año del Documento
    2019
    Titulación
    Grado en Educación Primaria
    Abstract
    El presente Trabajo de Fin de Grado se presenta como una aproximación al concepto de identidad profesional docente, las dimensiones que lo conforman y cómo se produce su configuración. Entendiendo la identidad docente como un constructo social, se lleva a cabo una investigación cualitativa con el objetivo de enfrentar los testimonios pertenecientes a los docentes expertos frente a aquellos expresados por los docentes en formación. La finalidad de este estudio es conocer y comprender cómo varía la identidad del docente de lengua extranjera en relación a su veteranía en esta profesión. Asimismo, se intentará vincular la identidad a la reflexión de la práctica pedagógica y, por ende, a la idea de un educador reflexivo.
     
    This Final Project is introduced as an approach to the concept of teacher professional identity, the dimensions that constitute it and how its configuration is produced. Understanding teacher identity as a social construct, a qualitative research has been conducted with the aim of comparing the expert teachers’ testimonies with those expressed by the teachers in training. The purpose of this study is to know and understand how the identity of the foreign language teachers changes in relation to their seniority in this profession. Likewise, an attempt will be made in order to associate identity to the reflection of pedagogical practice and, therefore, to the idea of a reflective educator
    Palabras Clave
    Identidad profesional docente
    Lengua extranjera
    Docente experto
    Docente en formación
    Idioma
    spa
    URI
    http://uvadoc.uva.es/handle/10324/39708
    Derechos
    openAccess
    Collections
    • Trabajos Fin de Grado UVa [30857]
    Show full item record
    Files in this item
    Nombre:
    TFG-G3987.pdf
    Tamaño:
    612.4Kb
    Formato:
    Adobe PDF
    Thumbnail
    FilesOpen
    Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 InternacionalExcept where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional

    Universidad de Valladolid

    Powered by MIT's. DSpace software, Version 5.10