• español
  • English
  • français
  • Deutsch
  • português (Brasil)
  • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Browse

    All of UVaDOCCommunitiesBy Issue DateAuthorsSubjectsTitles

    My Account

    Login

    Statistics

    View Usage Statistics

    Share

    View Item 
    •   UVaDOC Home
    • FINAL DEGREE PROJECTS
    • Trabajos Fin de Máster UVa
    • View Item
    •   UVaDOC Home
    • FINAL DEGREE PROJECTS
    • Trabajos Fin de Máster UVa
    • View Item
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano

    Export

    RISMendeleyRefworksZotero
    • edm
    • marc
    • xoai
    • qdc
    • ore
    • ese
    • dim
    • uketd_dc
    • oai_dc
    • etdms
    • rdf
    • mods
    • mets
    • didl
    • premis

    Citas

    Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem:http://uvadoc.uva.es/handle/10324/40076

    Título
    La interculturalidad como elemento de una educación para el desarrollo desde el punto de vista de jóvenes de 2ª generación.
    Autor
    Llorente Villasante, Ángel
    Director o Tutor
    Orozco Gómez, Martha
    Editor
    Universidad de Valladolid. Facultad de Filosofía y LetrasAutoridad UVA
    Año del Documento
    2019
    Titulación
    Máster en Cooperación Internacional para el Desarrollo
    Abstract
    A positive and complementary depiction of cultural diversity is not only undervalued in society nowadays, but in the last few years, it has become an ethnocentric discourse, inciting fear, rejection, and contempt for that which is different, without having sufficient and verified information about cultural diversity and intercultural relations. In the face of this ethnocentric discourse, the project undertaken looks to combat this type of view with cultural identity analysis of second-generation youths by means of a school-society approach. In many cases, upon stigmatising cultural diversity, this dual cultural identity can be taken as something difficult to assimilate. From this perspective, the dissemination, promotion, and implementation of education, in this case formal and non-formal, which helps us all to definitively understand cultural diversity as something natural and favourable which will continue to carry more weight in our society, is of great importance.
     
    La visión positiva y complementaria de la diversidad cultural no solo no se valora lo suficiente en nuestros días en la sociedad en general, sino que en los últimos años se ha traducido en un discurso etnocentrista que fomenta el miedo, rechazo y desprecio a lo diferente, sin realmente conocer nada del otro , con falta de información veraz acerca de la diversidad cultural y de las relaciones interculturales. Frente a este discurso etnocéntrico el trabajo realizado busca combatir ese tipo de visión con el análisis de la identidad cultural de jóvenes de 2ª generación por medio del acercamiento escuela-sociedad, puesto que, en muchos casos al percibir la diversidad cultural con estigmatización, puede que la doble identidad sea entendida como algo complicado de asimilar. Desde esta perspectiva es importante la difusión, el fomento e implementación de una educación para la ciudadanía global que nos ayude a todos como personas a entender definitivamente la diversidad cultural como algo natural y favorable, que cada vez va a ir teniendo más peso en nuestras sociedades, en este caso dentro de la educación formal y no formal.
    Materias Unesco
    5901.01 Cooperación Internacional
    Palabras Clave
    Identidad cultural
    Convivencia
    Cultural identity
    Coexistence
    Departamento
    Ciencias de la Educación
    Idioma
    spa
    URI
    http://uvadoc.uva.es/handle/10324/40076
    Derechos
    openAccess
    Collections
    • Trabajos Fin de Máster UVa [7035]
    Show full item record
    Files in this item
    Nombre:
    TFM_F_2019_107.pdf
    Tamaño:
    1.341Mb
    Formato:
    Adobe PDF
    Thumbnail
    FilesOpen
    Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 InternacionalExcept where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional

    Universidad de Valladolid

    Powered by MIT's. DSpace software, Version 5.10