• español
  • English
  • français
  • Deutsch
  • português (Brasil)
  • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Parcourir

    Tout UVaDOCCommunautésPar date de publicationAuteursSujetsTitres

    Mon compte

    Ouvrir une session

    Statistiques

    Statistiques d'usage de visualisation

    Compartir

    Voir le document 
    •   Accueil de UVaDOC
    • PUBLICATIONS SCIENTIFIQUES
    • Departamentos
    • Dpto. Didáctica de la Expresión Musical, Plástica y Corporal
    • DEP17 - Capítulos de monografías
    • Voir le document
    •   Accueil de UVaDOC
    • PUBLICATIONS SCIENTIFIQUES
    • Departamentos
    • Dpto. Didáctica de la Expresión Musical, Plástica y Corporal
    • DEP17 - Capítulos de monografías
    • Voir le document
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano

    Exportar

    RISMendeleyRefworksZotero
    • edm
    • marc
    • xoai
    • qdc
    • ore
    • ese
    • dim
    • uketd_dc
    • oai_dc
    • etdms
    • rdf
    • mods
    • mets
    • didl
    • premis

    Citas

    Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem:http://uvadoc.uva.es/handle/10324/40354

    Título
    Songs without words. The motet as solo instrumental music after Trent
    Autor
    Griffiths, John
    Año del Documento
    2019
    Editorial
    Routledge
    Descripción
    Producción Científica
    Documento Fuente
    Esperanza Rodríguez-García and Daniele V. Filippi (eds.), Mapping the Motet in the Post-Tridentine Era, New York, 2019
    Résumé
    The motet was a central if not pivotal element in solo instrumental practice during the entire sixteenth century. Throughout this period, vocal polyphony was habitually re-notated in specifically instrumental notations for a variety of reasons. Whereas our modern historiographical tradition concerning Renaissance music continually divides instrumental and vocal music into separate streams, this produces a false picture of the role of instruments and instrumental music. We need to remind ourselves that, while there were many virtuoso instrumentalists who achieved legendary status during their lifetime, it can be supposed that nearly every composer or singer of polyphonic music would have been proficient on some kind of polyphonic instrument.
    ISBN
    978-1-138-20710-3
    Patrocinador
    Este trabajo forma parte del proyecto de investigación “La obra musical renacentista: fundamentos, repertorios y prácticas” HAR 2015-70181-P (MINECO/FEDER, UE)
    Idioma
    eng
    URI
    http://uvadoc.uva.es/handle/10324/40354
    Tipo de versión
    info:eu-repo/semantics/publishedVersion
    Derechos
    openAccess
    Aparece en las colecciones
    • DEP17 - Capítulos de monografías [102]
    Afficher la notice complète
    Fichier(s) constituant ce document
    Nombre:
    GRIFFITHS 2018 songs without words.pdf
    Tamaño:
    1.807Mo
    Formato:
    Adobe PDF
    Descripción:
    Artículo principal
    Thumbnail
    Voir/Ouvrir
    CC0 1.0 UniversalExcepté là où spécifié autrement, la license de ce document est décrite en tant que CC0 1.0 Universal

    Universidad de Valladolid

    Powered by MIT's. DSpace software, Version 5.10