• español
  • English
  • français
  • Deutsch
  • português (Brasil)
  • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Ricerca

    Tutto UVaDOCArchiviData di pubblicazioneAutoriSoggettiTitoli

    My Account

    Login

    Estadísticas

    Ver Estadísticas de uso

    Compartir

    Mostra Item 
    •   UVaDOC Home
    • PRODUZIONE SCIENTIFICA
    • Departamentos
    • Dpto. Didáctica de la Expresión Musical, Plástica y Corporal
    • DEP17 - Capítulos de monografías
    • Mostra Item
    •   UVaDOC Home
    • PRODUZIONE SCIENTIFICA
    • Departamentos
    • Dpto. Didáctica de la Expresión Musical, Plástica y Corporal
    • DEP17 - Capítulos de monografías
    • Mostra Item
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano

    Exportar

    RISMendeleyRefworksZotero
    • edm
    • marc
    • xoai
    • qdc
    • ore
    • ese
    • dim
    • uketd_dc
    • oai_dc
    • etdms
    • rdf
    • mods
    • mets
    • didl
    • premis

    Citas

    Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem:http://uvadoc.uva.es/handle/10324/40354

    Título
    Songs without words. The motet as solo instrumental music after Trent
    Autor
    Griffiths, John
    Año del Documento
    2019
    Editorial
    Routledge
    Descripción
    Producción Científica
    Documento Fuente
    Esperanza Rodríguez-García and Daniele V. Filippi (eds.), Mapping the Motet in the Post-Tridentine Era, New York, 2019
    Abstract
    The motet was a central if not pivotal element in solo instrumental practice during the entire sixteenth century. Throughout this period, vocal polyphony was habitually re-notated in specifically instrumental notations for a variety of reasons. Whereas our modern historiographical tradition concerning Renaissance music continually divides instrumental and vocal music into separate streams, this produces a false picture of the role of instruments and instrumental music. We need to remind ourselves that, while there were many virtuoso instrumentalists who achieved legendary status during their lifetime, it can be supposed that nearly every composer or singer of polyphonic music would have been proficient on some kind of polyphonic instrument.
    ISBN
    978-1-138-20710-3
    Patrocinador
    Este trabajo forma parte del proyecto de investigación “La obra musical renacentista: fundamentos, repertorios y prácticas” HAR 2015-70181-P (MINECO/FEDER, UE)
    Idioma
    eng
    URI
    http://uvadoc.uva.es/handle/10324/40354
    Tipo de versión
    info:eu-repo/semantics/publishedVersion
    Derechos
    openAccess
    Aparece en las colecciones
    • DEP17 - Capítulos de monografías [102]
    Mostra tutti i dati dell'item
    Files in questo item
    Nombre:
    GRIFFITHS 2018 songs without words.pdf
    Tamaño:
    1.807Mb
    Formato:
    Adobe PDF
    Descripción:
    Artículo principal
    Thumbnail
    Mostra/Apri
    CC0 1.0 UniversalLa licencia del ítem se describe como CC0 1.0 Universal

    Universidad de Valladolid

    Powered by MIT's. DSpace software, Version 5.10