• español
  • English
  • français
  • Deutsch
  • português (Brasil)
  • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Navegar

    Todo o repositórioComunidadesPor data do documentoAutoresAssuntosTítulos

    Minha conta

    Entrar

    Estatística

    Ver as estatísticas de uso

    Compartir

    Ver item 
    •   Página inicial
    • PRODUÇÃO CIENTÍFICA
    • Departamentos
    • Dpto. Didáctica de la Expresión Musical, Plástica y Corporal
    • DEP17 - Artículos de revista
    • Ver item
    •   Página inicial
    • PRODUÇÃO CIENTÍFICA
    • Departamentos
    • Dpto. Didáctica de la Expresión Musical, Plástica y Corporal
    • DEP17 - Artículos de revista
    • Ver item
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano

    Exportar

    RISMendeleyRefworksZotero
    • edm
    • marc
    • xoai
    • qdc
    • ore
    • ese
    • dim
    • uketd_dc
    • oai_dc
    • etdms
    • rdf
    • mods
    • mets
    • didl
    • premis

    Citas

    Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem:http://uvadoc.uva.es/handle/10324/40619

    Título
    Sound
    Autor
    Gutiérrez Cajaraville, CarlosAutoridad UVA
    Año del Documento
    2018
    Editorial
    M. Sgarbi (ed.), Encyclopedia of Renaissance Philosophy, Springer International Publishing AG, part of Springer Nature 2018.
    Documento Fuente
    Encyclopedia of Renaissance Philosophy, Springer International Publishing AG.
    Resumo
    Sound, basically characterized as air in motion since ancient Greece, has been at the core of the theories of many philosophers, as well as musicians, poets, scientists, and theologians. Under the auspices of Hellenic thought, Renaissance scholars tried to define what sound is, unveiling its vibrating forces to understand its ability to shake the human body and soul. In such a way, the ever-present metaphors of harmony were much more than mere imagined, unreal thoughts: through them, Renaissance humanists shaped, organized, and understood the structure and passions of the world itself.
    Revisión por pares
    SI
    DOI
    10.1007/978-3-319-02848-4_973-1
    Patrocinador
    Este trabajo forma parte del proyecto de investigación “La obra musical renacentista: fundamentos, repertorios y prácticas” HAR 2015-70181-P (MINECO/FEDER, UE)
    Idioma
    spa
    URI
    http://uvadoc.uva.es/handle/10324/40619
    Tipo de versión
    info:eu-repo/semantics/draft
    Derechos
    openAccess
    Aparece en las colecciones
    • DEP17 - Artículos de revista [334]
    Mostrar registro completo
    Arquivos deste item
    Nombre:
    Carlos Gutiérrez - Sound.pdf
    Tamaño:
    226.5Kb
    Formato:
    Adobe PDF
    Thumbnail
    Visualizar/Abrir
    CC0 1.0 UniversalExceto quando indicado o contrário, a licença deste item é descrito como CC0 1.0 Universal

    Universidad de Valladolid

    Powered by MIT's. DSpace software, Version 5.10