• español
  • English
  • français
  • Deutsch
  • português (Brasil)
  • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Browse

    All of UVaDOCCommunitiesBy Issue DateAuthorsSubjectsTitles

    My Account

    Login

    Statistics

    View Usage Statistics

    Share

    View Item 
    •   UVaDOC Home
    • FINAL DEGREE PROJECTS
    • Trabajos Fin de Grado UVa
    • View Item
    •   UVaDOC Home
    • FINAL DEGREE PROJECTS
    • Trabajos Fin de Grado UVa
    • View Item
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano

    Export

    RISMendeleyRefworksZotero
    • edm
    • marc
    • xoai
    • qdc
    • ore
    • ese
    • dim
    • uketd_dc
    • oai_dc
    • etdms
    • rdf
    • mods
    • mets
    • didl
    • premis

    Citas

    Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem:http://uvadoc.uva.es/handle/10324/42572

    Título
    Propuesta de intervención en habilidades sociales desde el Teatro Foro para menores infractores
    Autor
    Granados Hernández, Loida
    Director o Tutor
    Alonso García, María JuliaAutoridad UVA
    Editor
    Universidad de Valladolid. Facultad de Educación y Trabajo SocialAutoridad UVA
    Año del Documento
    2020
    Titulación
    Grado en Educación Social
    Abstract
    Este trabajo de Fin de Grado se presenta como una propuesta de intervención para trabajar las habilidades sociales desde el Teatro Foro. La intervención se dirige a menores infractores que están cumpliendo medida judicial de Convivencia en Grupo Educativo. Estos jóvenes se encuentran en una situación de exclusión que, en su mayoría, proviene de cierto desconocimiento en cuanto al manejo de las habilidades sociales. El objetivo principal de esta es la de mostrar a los menores las herramientas necesarias para gestionar y prevenir de forma positiva los conflictos desde el Teatro Foro. Todas las actividades se plantean desde la participación de los propios jóvenes, siendo ellos mismos los protagonistas de la propuesta.
     
    This End of Degree Project is presented as an intervention proposal to work on social skills from the Forum Theatre. The intervention is aimed at juvenile offenders who are complying measures with Cohabitation in Educational Group. This teenagers are in a situation of exclusion that, for the most part, comes from a certain ignorance of the management of the social skills. The primary objective of this is to show teenagers the necessary tools to manage and prevent conflicts in a positive way from the Forum Theatre. All activities are planned from the participation of the teenagers, being themselves the protagonists of the proposal.
    Palabras Clave
    Propuesta de intervención
    Menores infractores
    Habilidades sociales
    Idioma
    spa
    URI
    http://uvadoc.uva.es/handle/10324/42572
    Derechos
    openAccess
    Collections
    • Trabajos Fin de Grado UVa [30971]
    Show full item record
    Files in this item
    Nombre:
    TFG-G4167.pdf
    Tamaño:
    733.5Kb
    Formato:
    Adobe PDF
    Thumbnail
    FilesOpen
    Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 InternacionalExcept where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional

    Universidad de Valladolid

    Powered by MIT's. DSpace software, Version 5.10