• español
  • English
  • français
  • Deutsch
  • português (Brasil)
  • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Browse

    All of UVaDOCCommunitiesBy Issue DateAuthorsSubjectsTitles

    My Account

    Login

    Statistics

    View Usage Statistics

    Share

    View Item 
    •   UVaDOC Home
    • FINAL DEGREE PROJECTS
    • Trabajos Fin de Grado UVa
    • View Item
    •   UVaDOC Home
    • FINAL DEGREE PROJECTS
    • Trabajos Fin de Grado UVa
    • View Item
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano

    Export

    RISMendeleyRefworksZotero
    • edm
    • marc
    • xoai
    • qdc
    • ore
    • ese
    • dim
    • uketd_dc
    • oai_dc
    • etdms
    • rdf
    • mods
    • mets
    • didl
    • premis

    Citas

    Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem:http://uvadoc.uva.es/handle/10324/42578

    Título
    Influencia de las realidades virtuales en el trastorno del espectro autista
    Autor
    Moreno Martín, Carla
    Director o Tutor
    Alonso García, María JuliaAutoridad UVA
    Editor
    Universidad de Valladolid. Facultad de Educación y Trabajo SocialAutoridad UVA
    Año del Documento
    2020
    Titulación
    Grado en Educación Social
    Abstract
    Este trabajo gira en torno a la relación de las tecnologías de la información y el conocimiento y el trastorno del espectro autista. Para ello se ha realizado un estudio dirigido a profesionales, familiares y personas con este trastorno cuyo objetivo está encaminado a la verificación de si el uso de las intervenciones con las realidades virtuales provoca una mejora en la calidad de vida de las personas que lo padecen. Esto se ha llevado a cabo, por un lado, a partir de la recopilación y el análisis de diferentes publicaciones y documentaciones científicas sobre los dos principales bloques del trabajo: el autismo y las tecnologías y, por otro lado, a la creación de diferentes cuestionarios, su realización y posterior interpretación para llegar a los resultados y conclusiones obtenidos sobre la temática.
     
    This work revolves around the relationship of information and knowledge technologies and autism spectrum disorder. To this end, a study has been carried out aimed at professionals, family members and people with this disorder whose objective is aimed at verifying whether the use of interventions with virtual realities causes an improvement in the quality of life of people who suffer from it. This has been carried out, on the one hand, based on the collection and analysis of different publications and scientific documentation on the two main blocks of work: autism and technologies and, on the other hand, the creation of different questionnaires , its realization and subsequent interpretation to reach the results and conclusions obtained on the subject.
    Palabras Clave
    Trastorno del espectro autista
    Nuevas tecnologías
    Intervenciones
    Idioma
    spa
    URI
    http://uvadoc.uva.es/handle/10324/42578
    Derechos
    openAccess
    Collections
    • Trabajos Fin de Grado UVa [31077]
    Show full item record
    Files in this item
    Nombre:
    TFG-G4174.pdf
    Tamaño:
    1.083Mb
    Formato:
    Adobe PDF
    Thumbnail
    FilesOpen
    Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 InternacionalExcept where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional

    Universidad de Valladolid

    Powered by MIT's. DSpace software, Version 5.10