• español
  • English
  • français
  • Deutsch
  • português (Brasil)
  • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Browse

    All of UVaDOCCommunitiesBy Issue DateAuthorsSubjectsTitles

    My Account

    Login

    Statistics

    View Usage Statistics

    Share

    View Item 
    •   UVaDOC Home
    • FINAL DEGREE PROJECTS
    • Trabajos Fin de Grado UVa
    • View Item
    •   UVaDOC Home
    • FINAL DEGREE PROJECTS
    • Trabajos Fin de Grado UVa
    • View Item
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano

    Export

    RISMendeleyRefworksZotero
    • edm
    • marc
    • xoai
    • qdc
    • ore
    • ese
    • dim
    • uketd_dc
    • oai_dc
    • etdms
    • rdf
    • mods
    • mets
    • didl
    • premis

    Citas

    Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem:http://uvadoc.uva.es/handle/10324/42776

    Título
    Aplicación práctica de la psicología positiva en el alumnado de Educación Infantil adoptado
    Autor
    Castrillo García, Ana
    Director o Tutor
    Flores Lucas, María del ValleAutoridad UVA
    Editor
    Universidad de Valladolid. Facultad de Educación y Trabajo SocialAutoridad UVA
    Año del Documento
    2020
    Titulación
    Grado en Educación Infantil
    Abstract
    A lo largo de este documento se pretende estudiar la intervención en el alumnado en adopción, adoptado y/o en acogida desde la perspectiva de la Psicología Positiva, trabajando una serie de fortalezas que desde el carácter subjetivo y tras el estudio de la situación de este alumnado se consideran indispensables para que logren desarrollarse de manera plena y feliz. Para ello se realiza un estudio previo de la Psicología Positiva, las fortalezas, las características y necesidades del alumnado en adopción, adoptado y/o en acogida, y por último un análisis del desarrollo evolutivo infantil. Finalmente, el documento incluye una propuesta de intervención educativa para el aula del segundo ciclo de educación infantil, la cual trata de abordar la diversidad del aula y de desarrollar una serie de fortalezas de carácter necesarias para el alumnado en adopción, adoptado y/o en acogida.
     
    Throughout this document, the aim is to study the intervention in the adoptive, adopted and / or foster students from the perspective of Positive Psychology, working on a series of strengths that from the subjective nature and after studying the situation of this Students are considered essential for them to develop fully and happily. For this, a previous study of Positive Psychology, the strengths, characteristics and needs of the adopted, adopted and / or foster students is carried out, and finally an analysis of the evolutionary development of children. Finally, the document includes a proposal for educational intervention for the second cycle of infant education classroom, which tries to address the diversity of the classroom and develop a series of character strengths necessary for students in adoption, adopted and / or in reception.
    Palabras Clave
    Psicología positiva
    Fortalezas
    Adopción
    Idioma
    spa
    URI
    http://uvadoc.uva.es/handle/10324/42776
    Derechos
    openAccess
    Collections
    • Trabajos Fin de Grado UVa [30934]
    Show full item record
    Files in this item
    Nombre:
    TFG-G4229.pdf
    Tamaño:
    6.873Mb
    Formato:
    Adobe PDF
    Thumbnail
    FilesOpen
    Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 InternacionalExcept where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional

    Universidad de Valladolid

    Powered by MIT's. DSpace software, Version 5.10