• español
  • English
  • français
  • Deutsch
  • português (Brasil)
  • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Browse

    All of UVaDOCCommunitiesBy Issue DateAuthorsSubjectsTitles

    My Account

    Login

    Statistics

    View Usage Statistics

    Share

    View Item 
    •   UVaDOC Home
    • FINAL DEGREE PROJECTS
    • Trabajos Fin de Grado UVa
    • View Item
    •   UVaDOC Home
    • FINAL DEGREE PROJECTS
    • Trabajos Fin de Grado UVa
    • View Item
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano

    Export

    RISMendeleyRefworksZotero
    • edm
    • marc
    • xoai
    • qdc
    • ore
    • ese
    • dim
    • uketd_dc
    • oai_dc
    • etdms
    • rdf
    • mods
    • mets
    • didl
    • premis

    Citas

    Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem:http://uvadoc.uva.es/handle/10324/42893

    Título
    Propuesta educativa para introducir el salto de comba en el aula de Educación Infantil: música y psicomotricidad
    Autor
    Rodríguez Vázquez, Leyre
    Director o Tutor
    Castañón Rodríguez, María RosarioAutoridad UVA
    Editor
    Universidad de Valladolid. Facultad de Educación y Trabajo SocialAutoridad UVA
    Año del Documento
    2020
    Titulación
    Grado en Educación Infantil
    Abstract
    Este Trabajo Fin de Grado tiene como objetivo profundizar en la importancia de la educación musical y la psicomotricidad en el desarrollo integral del niño a través de una propuesta interdisciplinar que introduce las canciones y el salto de comba como herramienta educativa en el aula de Educación Infantil. Durante el TFG iremos viendo la importancia de la música y la psicomotricidad y cómo influyen la una en la otra. También veremos qué tipo de canciones se utilizan para este tipo de actividades y las analizaremos.
     
    This Final Degree Project aims to delve into the importance of music education and psychomotricity in the integral development of the child through an interdisciplinary proposal that introduces songs and jump rope as an educational tool in the Early Childhood Education classroom. During this project we will see the importance of music and psychomotricity and how they influence each other. We will also see what kind of songs are used for this type of activities and we will analyze them.
    Palabras Clave
    Salto de comba
    Música
    Psicomotricidad
    Idioma
    spa
    URI
    http://uvadoc.uva.es/handle/10324/42893
    Derechos
    openAccess
    Collections
    • Trabajos Fin de Grado UVa [30857]
    Show full item record
    Files in this item
    Nombre:
    TFG-G4289.pdf
    Tamaño:
    640.9Kb
    Formato:
    Adobe PDF
    Thumbnail
    FilesOpen
    Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 InternacionalExcept where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional

    Universidad de Valladolid

    Powered by MIT's. DSpace software, Version 5.10