• español
  • English
  • français
  • Deutsch
  • português (Brasil)
  • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Browse

    All of UVaDOCCommunitiesBy Issue DateAuthorsSubjectsTitles

    My Account

    Login

    Statistics

    View Usage Statistics

    Share

    View Item 
    •   UVaDOC Home
    • FINAL DEGREE PROJECTS
    • Trabajos Fin de Grado UVa
    • View Item
    •   UVaDOC Home
    • FINAL DEGREE PROJECTS
    • Trabajos Fin de Grado UVa
    • View Item
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano

    Export

    RISMendeleyRefworksZotero
    • edm
    • marc
    • xoai
    • qdc
    • ore
    • ese
    • dim
    • uketd_dc
    • oai_dc
    • etdms
    • rdf
    • mods
    • mets
    • didl
    • premis

    Citas

    Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem:http://uvadoc.uva.es/handle/10324/42920

    Título
    Programa para trabajar la conciencia fonológica en 2º curso de 2º ciclo de Educación Infantil
    Autor
    Alonso Gutiérrez, Marina
    Director o Tutor
    García Alonso, Juan CarlosAutoridad UVA
    Editor
    Universidad de Valladolid. Facultad de Educación y Trabajo SocialAutoridad UVA
    Año del Documento
    2020
    Titulación
    Grado en Educación Primaria
    Abstract
    Este trabajo de fin de grado se centra en el aprendizaje de la conciencia fonológica como uno de los requisitos previos más importantes para la adquisición de la lectoescritura. En base a este objetivo, se ha diseñado un programa para trabajar la conciencia fonológica en el 2º curso del 2º ciclo de la etapa de Educación infantil. Esta propuesta tiene la ventaja de poder ser empleada para detectar dentro del aula posibles dificultades del lenguaje que en el trabajo diario son difíciles o tardan más tiempo en ser percibidas, así como ayudar a la tutora del grupo en el complejo proceso del aprendizaje de la lectoescritura.
     
    This end-of-degree work focuses on learning phonological awareness as one of the most important prerequisites for literacy acquisition. Based on this objective, a program has been designed to work on phonological awareness in the second year of the second cycle of the Early Childhood Education stage. This proposal has the advantage of being able to be used to detect within the classroom possible language difficulties that in daily work are difficult or take longer to be perceived, as well as to help the group tutor in the complex process of learning to read and write.
    Palabras Clave
    Conciencia fonológica
    Lectoescritura
    Educación Infantil
    Idioma
    spa
    URI
    http://uvadoc.uva.es/handle/10324/42920
    Derechos
    openAccess
    Collections
    • Trabajos Fin de Grado UVa [30857]
    Show full item record
    Files in this item
    Nombre:
    TFG-G4305.pdf
    Tamaño:
    5.676Mb
    Formato:
    Adobe PDF
    Thumbnail
    FilesOpen
    Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 InternacionalExcept where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional

    Universidad de Valladolid

    Powered by MIT's. DSpace software, Version 5.10