• español
  • English
  • français
  • Deutsch
  • português (Brasil)
  • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Browse

    All of UVaDOCCommunitiesBy Issue DateAuthorsSubjectsTitles

    My Account

    Login

    Statistics

    View Usage Statistics

    Share

    View Item 
    •   UVaDOC Home
    • FINAL DEGREE PROJECTS
    • Trabajos Fin de Grado UVa
    • View Item
    •   UVaDOC Home
    • FINAL DEGREE PROJECTS
    • Trabajos Fin de Grado UVa
    • View Item
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano

    Export

    RISMendeleyRefworksZotero
    • edm
    • marc
    • xoai
    • qdc
    • ore
    • ese
    • dim
    • uketd_dc
    • oai_dc
    • etdms
    • rdf
    • mods
    • mets
    • didl
    • premis

    Citas

    Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem:http://uvadoc.uva.es/handle/10324/42926

    Título
    La creación musical y la música contemporánea en el aula de primaria
    Autor
    Arranz Illera, Irene
    Director o Tutor
    Sevillano Tarrero, María de los ÁngelesAutoridad UVA
    Editor
    Universidad de Valladolid. Facultad de Educación y Trabajo SocialAutoridad UVA
    Año del Documento
    2020
    Titulación
    Grado en Educación Primaria
    Abstract
    En este trabajo de fin de grado, he querido reseñar la importancia de renovar la enseñanza musical, favoreciendo la creación y la experimentación sonora e introduciendo la música contemporánea en las aulas de música. Para ello he tratado la importancia de la creatividad exponiendo primero el término de manera general, para posteriormente centrarnos en su importancia dentro de la educación musical, en relación con la música contemporánea. A partir de este marco teórico he realizado una propuesta didáctica que trabaja la creación sonora, como un supuesto que podría ser llevado al aula.
     
    The purpose of this final degree project it is emphasize in the importance of renewing current musical education, favoring sound creation and experimentation, and introducing contemporary music in music classrooms. To do this, I have discussed the importance of creativity, first exposing the term in a general way, and later focusing on its importance in music education, in relation to contemporary music. From this theoretical framework I have made a didactic proposal that works on sound creation through contemporary music, as an assumption that could be brought to the classroom.
    Palabras Clave
    Educación musical
    Creatividad
    Música contemporánea
    Idioma
    spa
    URI
    http://uvadoc.uva.es/handle/10324/42926
    Derechos
    openAccess
    Collections
    • Trabajos Fin de Grado UVa [30858]
    Show full item record
    Files in this item
    Nombre:
    TFG-G4311.pdf
    Tamaño:
    627.9Kb
    Formato:
    Adobe PDF
    Thumbnail
    FilesOpen
    Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 InternacionalExcept where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional

    Universidad de Valladolid

    Powered by MIT's. DSpace software, Version 5.10