• español
  • English
  • français
  • Deutsch
  • português (Brasil)
  • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Browse

    All of UVaDOCCommunitiesBy Issue DateAuthorsSubjectsTitles

    My Account

    Login

    Statistics

    View Usage Statistics

    Share

    View Item 
    •   UVaDOC Home
    • FINAL DEGREE PROJECTS
    • Trabajos Fin de Grado UVa
    • View Item
    •   UVaDOC Home
    • FINAL DEGREE PROJECTS
    • Trabajos Fin de Grado UVa
    • View Item
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano

    Export

    RISMendeleyRefworksZotero
    • edm
    • marc
    • xoai
    • qdc
    • ore
    • ese
    • dim
    • uketd_dc
    • oai_dc
    • etdms
    • rdf
    • mods
    • mets
    • didl
    • premis

    Citas

    Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem:http://uvadoc.uva.es/handle/10324/42997

    Título
    La educación socioemocional a través de la literatura infantil inglesa
    Autor
    Galván González, Laura
    Director o Tutor
    Medina Calzada, SaraAutoridad UVA
    Editor
    Universidad de Valladolid. Facultad de Educación y Trabajo SocialAutoridad UVA
    Año del Documento
    2020
    Titulación
    Grado en Educación Primaria
    Abstract
    El presente Trabajo de Fin de Grado tiene como objetivo demostrar la importancia de la educación socioemocional en las etapas de Educación Primaria para lograr un buen desarrollo tanto personal como social en el alumnado y fomentar la adquisición de conocimientos a través de la literatura infantil como un potente recurso educativo, concretamente por medio de los cuentos. Para ello se ha elaborado una propuesta de intervención para 4º de Educación Primaria que tiene como base dos cuentos en inglés What do you do with an idea? y What do you do with a problem? para así comprender los pensamientos personales y resolver los conflictos comunes de estas edades. Así, los estudiantes entenderán sus sentimientos y emociones basándose en el respeto y la empatía.
     
    This present Final Project aims to show the importance of the socioemotional education in the Primary Education to achieve a good personal and social development in the students and to foster the acquisition of knowledge through children´s literature as it is a powerful educational resource and specifically by means of tales. For this purpose, an educational intervention proposal has been elaborated for the 4th grade of Primary Education and it is based on two English tales What do you do with an idea? and What do you do with a problem? These two tales have the aim to understand the personal thoughts and to solve the common conflicts at the students’ ages. Because of that, the students will understand their feelings and emotions based on respect and empathy.
    Palabras Clave
    Educación socioemocional
    Literatura infantil
    Cuentos
    Inglés
    Idioma
    spa
    URI
    http://uvadoc.uva.es/handle/10324/42997
    Derechos
    openAccess
    Collections
    • Trabajos Fin de Grado UVa [30838]
    Show full item record
    Files in this item
    Nombre:
    TFG-G4344.pdf
    Tamaño:
    2.396Mb
    Formato:
    Adobe PDF
    Thumbnail
    FilesOpen
    Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 InternacionalExcept where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional

    Universidad de Valladolid

    Powered by MIT's. DSpace software, Version 5.10