• español
  • English
  • français
  • Deutsch
  • português (Brasil)
  • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Browse

    All of UVaDOCCommunitiesBy Issue DateAuthorsSubjectsTitles

    My Account

    Login

    Statistics

    View Usage Statistics

    Share

    View Item 
    •   UVaDOC Home
    • FINAL DEGREE PROJECTS
    • Trabajos Fin de Grado UVa
    • View Item
    •   UVaDOC Home
    • FINAL DEGREE PROJECTS
    • Trabajos Fin de Grado UVa
    • View Item
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano

    Export

    RISMendeleyRefworksZotero
    • edm
    • marc
    • xoai
    • qdc
    • ore
    • ese
    • dim
    • uketd_dc
    • oai_dc
    • etdms
    • rdf
    • mods
    • mets
    • didl
    • premis

    Citas

    Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem:http://uvadoc.uva.es/handle/10324/43011

    Título
    Superamos retos motrices jugando y cooperando
    Autor
    González Gonzalo, Celia
    Director o Tutor
    Arribas Cubero, Higinio FranciscoAutoridad UVA
    Editor
    Universidad de Valladolid. Facultad de Educación y Trabajo SocialAutoridad UVA
    Año del Documento
    2020
    Titulación
    Grado en Educación Primaria
    Abstract
    En este Trabajo de Fin de Grado se lleva a cabo una Unidad Didáctica basada en los desafíos cooperativos. El principal objetivo es observar si a partir de los desafíos cooperativos se pueden resolver los conflictos de confianza, autoestima y buena relación entre los alumnos. Primero se describe un marco teórico con todos los datos sobre el juego cooperativo y los desafíos para poder entender la dinámica que seguirá la Unidad Didáctica, con una duración de 3 semanas, con 7 sesiones para dar respuesta a los objetivos marcados. La Unidad Didáctica esta centrada en los alumnos de 5º de Educación Primaria.
     
    Abstract: In this Final Degree Project, a Didactic Unit based on cooperative challenges is carried out. The main objective is to see if conflicts of trust, self-esteem and a good relationship between students can be resolved through cooperative challenges. First, a theoretical framework is described with all the data on cooperative play and the challenges to understand the dynamic that will follow the teaching unit, wich will last 3 weeks, with sessions to respond to the established objectives. The Didactic Unit is focused on 5th grade Primary Education students.
    Palabras Clave
    Juego cooperativo
    Relación social
    Idioma
    spa
    URI
    http://uvadoc.uva.es/handle/10324/43011
    Derechos
    openAccess
    Collections
    • Trabajos Fin de Grado UVa [30858]
    Show full item record
    Files in this item
    Nombre:
    TFG-G4354.pdf
    Tamaño:
    2.137Mb
    Formato:
    Adobe PDF
    Thumbnail
    FilesOpen
    Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 InternacionalExcept where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional

    Universidad de Valladolid

    Powered by MIT's. DSpace software, Version 5.10