• español
  • English
  • français
  • Deutsch
  • português (Brasil)
  • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Browse

    All of UVaDOCCommunitiesBy Issue DateAuthorsSubjectsTitles

    My Account

    Login

    Statistics

    View Usage Statistics

    Share

    View Item 
    •   UVaDOC Home
    • FINAL DEGREE PROJECTS
    • Trabajos Fin de Grado UVa
    • View Item
    •   UVaDOC Home
    • FINAL DEGREE PROJECTS
    • Trabajos Fin de Grado UVa
    • View Item
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano

    Export

    RISMendeleyRefworksZotero
    • edm
    • marc
    • xoai
    • qdc
    • ore
    • ese
    • dim
    • uketd_dc
    • oai_dc
    • etdms
    • rdf
    • mods
    • mets
    • didl
    • premis

    Citas

    Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem:http://uvadoc.uva.es/handle/10324/43037

    Título
    Educación afectivo-sexual en personas con discapacidad intelectual
    Autor
    San José Vázquez, Sara
    Director o Tutor
    Rubia Avi, MarianoAutoridad UVA
    Editor
    Universidad de Valladolid. Facultad de Educación y Trabajo SocialAutoridad UVA
    Año del Documento
    2020
    Titulación
    Grado en Educación Primaria
    Abstract
    La educación afectivo-sexual en las personas con discapacidad intelectual continúa siendo un tema tabú en pleno siglo XXI, ya que todavía existen mitos y prejuicios que obstaculizan su desarrollo y la plena inclusión de estas personas en la sociedad. El objetivo principal del TFG, tratará de reflejar las necesidades afectivo-sexuales de la discapacidad intelectual, utilizando el método biográfico-profesional, para incluir a estos alumnos, bajo los principios de normalización e integración. Por consiguiente, es imprescindible elaborar una propuesta de intervención educativa en este ámbito, para lograr el desarrollo integral de las personas con Discapacidad en un centro de Educación Especial, demostrando que sus necesidades son las mismas que las de cualquier otra persona.
     
    Affective-sexual education in people with Intellectual disability continues to be an issue in 21st century, because of the myths and prejudices that block their development and full inclusión of this people in the society. The main purpose of this work will be tried to explain the affective-sexual needs of intellectual disability, using the biography- proffesional model, to include these people besides the principles of integration and inclusion. For this reason, it’s important to create a programme of intervention on this field, to achieve the full development of people with disabilities in a Special Education School, showing that it’s important that the needs of these people are as important as other human being.
    Palabras Clave
    Discapacidad intelectual
    Educación afectivo-sexual
    Idioma
    spa
    URI
    http://uvadoc.uva.es/handle/10324/43037
    Derechos
    openAccess
    Collections
    • Trabajos Fin de Grado UVa [30857]
    Show full item record
    Files in this item
    Nombre:
    TFG-G4423.pdf
    Tamaño:
    1.697Mb
    Formato:
    Adobe PDF
    Thumbnail
    FilesOpen
    Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 InternacionalExcept where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional

    Universidad de Valladolid

    Powered by MIT's. DSpace software, Version 5.10