• español
  • English
  • français
  • Deutsch
  • português (Brasil)
  • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Browse

    All of UVaDOCCommunitiesBy Issue DateAuthorsSubjectsTitles

    My Account

    Login

    Statistics

    View Usage Statistics

    Share

    View Item 
    •   UVaDOC Home
    • FINAL DEGREE PROJECTS
    • Trabajos Fin de Grado UVa
    • View Item
    •   UVaDOC Home
    • FINAL DEGREE PROJECTS
    • Trabajos Fin de Grado UVa
    • View Item
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano

    Export

    RISMendeleyRefworksZotero
    • edm
    • marc
    • xoai
    • qdc
    • ore
    • ese
    • dim
    • uketd_dc
    • oai_dc
    • etdms
    • rdf
    • mods
    • mets
    • didl
    • premis

    Citas

    Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem:http://uvadoc.uva.es/handle/10324/43070

    Título
    Un viaje por el universo bilingüe
    Autor
    Martínez Jacas, Claudia María
    Director o Tutor
    Sastre Colino, ConcepciónAutoridad UVA
    Editor
    Universidad de Valladolid. Facultad de Educación y Trabajo SocialAutoridad UVA
    Año del Documento
    2020
    Titulación
    Grado en Educación Primaria
    Abstract
    Este es un trabajo sobre el bilingüismo y su implantación en las aulas de Educación Primaria. Para abordar este tema he realizado un análisis de cómo las personas adquieren las distintas lenguas en la niñez. De esta forma, una vez conocida esta información, he podido profundizar más sobre el concepto principal del trabajo. Para llevar a cabo el diseño de la intervención en los centros educativos he tomado como referencia el Programa para la Educación Bilingüe: Convenio MECD1 – British Council, además de la metodología AICLE2 para la enseñanza bilingüe
     
    This research project is about bilingualism and its implementation in Primary Education classrooms. To deal with this subject, I have carried out a careful analysis of how people acquire different languages in childhood. In this way, once I have gathered this information, I have been able to do an in-depth research on the main concept of this project. To follow the design for the intervention at school, I have taken as a reference the Program for Bilingual Education: Convenio MECD - British Council, in addition to the methodology CLIL for the teaching of bilingualism
    Palabras Clave
    Bilingüismo
    Competencia intercultural
    AICLE
    Idioma
    spa
    URI
    http://uvadoc.uva.es/handle/10324/43070
    Derechos
    openAccess
    Collections
    • Trabajos Fin de Grado UVa [30857]
    Show full item record
    Files in this item
    Nombre:
    TFG-G4379.pdf
    Tamaño:
    927.2Kb
    Formato:
    Adobe PDF
    Thumbnail
    FilesOpen
    Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 InternacionalExcept where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional

    Universidad de Valladolid

    Powered by MIT's. DSpace software, Version 5.10