• español
  • English
  • français
  • Deutsch
  • português (Brasil)
  • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Browse

    All of UVaDOCCommunitiesBy Issue DateAuthorsSubjectsTitles

    My Account

    Login

    Statistics

    View Usage Statistics

    Share

    View Item 
    •   UVaDOC Home
    • FINAL DEGREE PROJECTS
    • Trabajos Fin de Grado UVa
    • View Item
    •   UVaDOC Home
    • FINAL DEGREE PROJECTS
    • Trabajos Fin de Grado UVa
    • View Item
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano

    Export

    RISMendeleyRefworksZotero
    • edm
    • marc
    • xoai
    • qdc
    • ore
    • ese
    • dim
    • uketd_dc
    • oai_dc
    • etdms
    • rdf
    • mods
    • mets
    • didl
    • premis

    Citas

    Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem:http://uvadoc.uva.es/handle/10324/43100

    Título
    La educación literaria en Educación Primaria. Una propuesta didáctica a través de Matilda
    Autor
    Pinto Pintado, Noelia
    Director o Tutor
    Iglesias Figueros, María AntoniaAutoridad UVA
    Editor
    Universidad de Valladolid. Facultad de Educación y Trabajo SocialAutoridad UVA
    Año del Documento
    2020
    Titulación
    Grado en Educación Primaria
    Abstract
    En este Trabajo Fin de Grado se aborda una reflexión sobre la importancia de la educación literaria en las aulas de Primaria; partiendo de un marco teórico que valora los beneficios de la lectura en la escuela siendo uno de los pilares fundamentales en el proceso de enseñanza-aprendizaje. Tras hacer un breve recorrido a lo largo de la historia y a lo largo de algunas leyes educativas, se ofrece una propuesta didáctica basada en un conjunto de actividades sobre la lectura Matilda, destinadas a niños y niñas de 3º de Primaria como material complementario del área de Lengua Castellana y Literatura.
     
    In this final assignment you must write a reflection about the importance of literary education in primary school, starting from a theoretical framework that values the benefits of reading in school being one of the fundamental pillars in the teaching – learning process. After making a brief journey through history and educational laws, offer a didactic proposal based on a set of activities about the Matilda reading, aimed at boys and girls in third grade as complementary material to the castellano language and literature.
    Palabras Clave
    Matilda
    Educación literaria
    Lectura
    Idioma
    spa
    URI
    http://uvadoc.uva.es/handle/10324/43100
    Derechos
    openAccess
    Collections
    • Trabajos Fin de Grado UVa [31259]
    Show full item record
    Files in this item
    Nombre:
    TFG-G4403.pdf
    Tamaño:
    1.007Mb
    Formato:
    Adobe PDF
    Thumbnail
    FilesOpen
    Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 InternacionalExcept where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional

    Universidad de Valladolid

    Powered by MIT's. DSpace software, Version 5.10