• español
  • English
  • français
  • Deutsch
  • português (Brasil)
  • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Browse

    All of UVaDOCCommunitiesBy Issue DateAuthorsSubjectsTitles

    My Account

    Login

    Statistics

    View Usage Statistics

    Share

    View Item 
    •   UVaDOC Home
    • FINAL DEGREE PROJECTS
    • Trabajos Fin de Grado UVa
    • View Item
    •   UVaDOC Home
    • FINAL DEGREE PROJECTS
    • Trabajos Fin de Grado UVa
    • View Item
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano

    Export

    RISMendeleyRefworksZotero
    • edm
    • marc
    • xoai
    • qdc
    • ore
    • ese
    • dim
    • uketd_dc
    • oai_dc
    • etdms
    • rdf
    • mods
    • mets
    • didl
    • premis

    Citas

    Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem:http://uvadoc.uva.es/handle/10324/43224

    Título
    Análisis de representaciones gráficas elaboradas por alumnos del segundo ciclo de Educación Infantil
    Autor
    Bustio Tabarés, Vanesa
    Director o Tutor
    Sarabia Herrero, PabloAutoridad UVA
    Editor
    Universidad de Valladolid. Facultad de Educación y Trabajo SocialAutoridad UVA
    Año del Documento
    2020
    Titulación
    Grado en Educación Infantil
    Abstract
    El presente Trabajo Fin de Grado, pretende abordar el papel de la Educación Artística en el aula de Educación Infantil. Para ello, se ha tomado como referencia una serie de dibujos realizados en el segundo ciclo de Educación Infantil. A partir de los dibujos elaborados por los niños, se ha realizado una comparativa, teniendo presentes los tres dibujos más elaborados de cada ciclo. Las aportaciones de algunos de los autores, ha posibilitado la labor, a la hora analizar los dibujos, y poder describirlos adecuadamente. Muchos de estos autores establecen la Educación Artística como una asignatura básica en esta etapa, por ello se considera el dibujo como una herramienta esencial para promover la creatividad y la imaginación de los más pequeños.
     
    The present Final Degree Project intends to approach the role of Art Education in the classroom of Early Childhood Education. For this purpose, a series of drawings made in the second cycle of Early Childhood Education have been taken as a reference. A comparison has been made from children’s drawings, keeping in mind the three most elaborate drawings of each cycle. The contributions of some of the authors, haves facilitated the labor of, analyzing and describing these drawings. Many of these authors have defended Artistic Education as a necesary subject in this stage, considering drawing as an essential tool to promote creativity and imagination in children.
    Palabras Clave
    Educación Artística
    Educción Infantil
    Dibujo
    Idioma
    spa
    URI
    http://uvadoc.uva.es/handle/10324/43224
    Derechos
    openAccess
    Collections
    • Trabajos Fin de Grado UVa [30858]
    Show full item record
    Files in this item
    Nombre:
    TFG-G4455.pdf
    Tamaño:
    793.5Kb
    Formato:
    Adobe PDF
    Thumbnail
    FilesOpen
    Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 InternacionalExcept where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional

    Universidad de Valladolid

    Powered by MIT's. DSpace software, Version 5.10