• español
  • English
  • français
  • Deutsch
  • português (Brasil)
  • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Browse

    All of UVaDOCCommunitiesBy Issue DateAuthorsSubjectsTitles

    My Account

    Login

    Statistics

    View Usage Statistics

    Share

    View Item 
    •   UVaDOC Home
    • FINAL DEGREE PROJECTS
    • Trabajos Fin de Grado UVa
    • View Item
    •   UVaDOC Home
    • FINAL DEGREE PROJECTS
    • Trabajos Fin de Grado UVa
    • View Item
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano

    Export

    RISMendeleyRefworksZotero
    • edm
    • marc
    • xoai
    • qdc
    • ore
    • ese
    • dim
    • uketd_dc
    • oai_dc
    • etdms
    • rdf
    • mods
    • mets
    • didl
    • premis

    Citas

    Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem:http://uvadoc.uva.es/handle/10324/43225

    Título
    El uso del juego para la enseñanza del lenguaje musical en quinto curso de Educación Primaria
    Autor
    Martínez Garijo, Víctor
    Director o Tutor
    Sevillano Tarrero, María de los ÁngelesAutoridad UVA
    Editor
    Universidad de Valladolid. Facultad de Educación y Trabajo SocialAutoridad UVA
    Año del Documento
    2020
    Titulación
    Grado en Educación Primaria
    Abstract
    El uso del juego como actividad lúdica dentro del contexto educativo es de gran utilidad a la hora de abordar los diversos contenidos curriculares, aunque en nuestro caso, nos centraremos en los propios de la Educación Artística, concretamente en el área de Educación Musical, trabajando diversos contenidos relativos al lenguaje musical del quinto curso de la etapa de Educación Primaria. A partir del uso del juego vamos a comprobar la alta potencialidad de este recurso, pues vamos a tratar de que nuestro alumnado aprenda los diversos contenidos propuestos en el currículo oficial, pero de una forma divertida y dinámica.
     
    The use of play as a ludic activity in the educative context has a huge utility when we want to approach the diverse curricular contents, although in our case, we focus on the art education contents, and more specifically in the musical education area, working the contents related to the musical language in the fifth course of Primary Education. From the use of play we are going to check the great power of this resource, but we are trying our students learn the different contents established at the official curriculum, but in a dynamic and amusing way.
    Palabras Clave
    Educación musical
    Lenguaje musical
    Educación Primaria
    Idioma
    spa
    URI
    http://uvadoc.uva.es/handle/10324/43225
    Derechos
    openAccess
    Collections
    • Trabajos Fin de Grado UVa [31077]
    Show full item record
    Files in this item
    Nombre:
    TFG-G4460.pdf
    Tamaño:
    1.011Mb
    Formato:
    Adobe PDF
    Thumbnail
    FilesOpen
    Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 InternacionalExcept where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional

    Universidad de Valladolid

    Powered by MIT's. DSpace software, Version 5.10