• español
  • English
  • français
  • Deutsch
  • português (Brasil)
  • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Browse

    All of UVaDOCCommunitiesBy Issue DateAuthorsSubjectsTitles

    My Account

    Login

    Statistics

    View Usage Statistics

    Share

    View Item 
    •   UVaDOC Home
    • FINAL DEGREE PROJECTS
    • Trabajos Fin de Grado UVa
    • View Item
    •   UVaDOC Home
    • FINAL DEGREE PROJECTS
    • Trabajos Fin de Grado UVa
    • View Item
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano

    Export

    RISMendeleyRefworksZotero
    • edm
    • marc
    • xoai
    • qdc
    • ore
    • ese
    • dim
    • uketd_dc
    • oai_dc
    • etdms
    • rdf
    • mods
    • mets
    • didl
    • premis

    Citas

    Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem:http://uvadoc.uva.es/handle/10324/45343

    Título
    Inteligencia emocional en Educación Infantil. Una propuesta didáctica a través del cuento
    Autor
    Carrera Pelillo, Carmen
    Director o Tutor
    Morán Rodríguez, CarmenAutoridad UVA
    Editor
    Universidad de Valladolid. Facultad de Educación y Trabajo SocialAutoridad UVA
    Año del Documento
    2021
    Titulación
    Grado en Educación Infantil
    Abstract
    El presente Trabajo de Fin de Grado tiene como objetivo demostrar la importancia de trabajar la educación emocional en la etapa educativa de Educación Infantil. Para ello se plantea una propuesta de intervención que desarrollará las bases de la Inteligencia Emocional a partir del cuento Así es mi corazón de Jo Witek, que presenta las emociones y sentimientos en todas sus formas y colores. Así, el alumnado completará su desarrollo en esta etapa de acuerdo con las áreas establecidas: “Conocimiento de sí mismo y autonomía personal”, “Conocimiento del entorno” y “Lenguajes: comunicación y representación”.
     
    This Final Proyect aims at showing the importance of introducing emotional intelligence in Pre-School. In order to this, the following proposal is going to be organised as a didactic unit and its principal resource will be the tale Así es mi corazón from Jo Witek, which shows emotions and feelings in all their colours and forms. Therefore, puppils will complete their personal development according to the stablished areas: “Self knowledge and personal autonomy”, “Environment knowledge” and “Languages: comunication and representation”.
    Palabras Clave
    Inteligencia emocional
    Literatura infantil
    Idioma
    spa
    URI
    http://uvadoc.uva.es/handle/10324/45343
    Derechos
    openAccess
    Collections
    • Trabajos Fin de Grado UVa [30977]
    Show full item record
    Files in this item
    Nombre:
    TFG-G4768.pdf
    Tamaño:
    1.407Mb
    Formato:
    Adobe PDF
    Thumbnail
    FilesOpen
    Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 InternacionalExcept where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional

    Universidad de Valladolid

    Powered by MIT's. DSpace software, Version 5.10