• español
  • English
  • français
  • Deutsch
  • português (Brasil)
  • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Browse

    All of UVaDOCCommunitiesBy Issue DateAuthorsSubjectsTitles

    My Account

    Login

    Statistics

    View Usage Statistics

    Share

    View Item 
    •   UVaDOC Home
    • FINAL DEGREE PROJECTS
    • Trabajos Fin de Grado UVa
    • View Item
    •   UVaDOC Home
    • FINAL DEGREE PROJECTS
    • Trabajos Fin de Grado UVa
    • View Item
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano

    Export

    RISMendeleyRefworksZotero
    • edm
    • marc
    • xoai
    • qdc
    • ore
    • ese
    • dim
    • uketd_dc
    • oai_dc
    • etdms
    • rdf
    • mods
    • mets
    • didl
    • premis

    Citas

    Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem:http://uvadoc.uva.es/handle/10324/45944

    Título
    Gender equality in Primary Education. A didactic proposal linked to eTwinning
    Otros títulos
    Igualdad de género en Educación Primaria. Una propuesta didáctica asociada a eTwinning
    Autor
    Rodríguez Telleria, Loraine
    Director o Tutor
    Alario Trigueros, María CarmenAutoridad UVA
    Editor
    Universidad de Valladolid. Facultad de Educación de PalenciaAutoridad UVA
    Año del Documento
    2020
    Titulación
    Grado en Educación Primaria
    Abstract
    This work starts from a reality that we face every day of our lives, the gender inequality. Throughout history, in most societies, women have always been at the mercy of men. For all this, women have had to stand up and fight for the same rights as men. Thanks to the feminist struggle we have achieved many advances in equality, but there is still a long way to go to achieve total equality. The proposal is carried out through the eTwinning program, with which we will contact other schools, which can be both national and international. Working with this platform allows us to achieve larger and more interesting results, since depending on the schools we participate with, we will be able to get an idea of how developed the situation of women will be there. Working on gender equality in primary education is essential, since children of these ages do not yet have so many prejudices or internalized stereotypes, so through this project, we can make them see the injustices that women suffer every day and what they can do to prevent it and help in this fight.
     
    Este trabajo, parte de una realidad a la que nos enfrentamos cada día de nuestra vida, la desigualdad de género. A lo largo de la historia, en la mayoría de las sociedades, la mujer ha estado siempre a merced del hombre, por todo esto la mujer ha tenido que levantarse y luchar por conseguir los mismos derechos que el hombre. Gracias a la lucha feminista hemos conseguido muchos logros en igualdad, pero aun así queda mucho para llegar a lograr una igualdad total. La propuesta se lleva a cabo a través del programa de eTwinning, con el que nos pondremos en contacto con otros colegios, estos pueden ser tanto nacionales como internacionales. Trabajar con esta plataforma nos permite lograr unos resultados más amplios e interesantes, ya que dependiendo con los colegios que participemos podremos hacernos una idea de cómo de desarrollada estará allí la situación de la mujer.
    Materias Unesco
    5801.07 Métodos Pedagógicos
    Palabras Clave
    Feminism
    Gender equality
    Stereotypes
    Prejudices
    Idioma
    eng
    URI
    http://uvadoc.uva.es/handle/10324/45944
    Derechos
    openAccess
    Collections
    • Trabajos Fin de Grado UVa [30977]
    Show full item record
    Files in this item
    Nombre:
    TFG-L2705.pdf
    Tamaño:
    668.2Kb
    Formato:
    Adobe PDF
    Thumbnail
    FilesOpen
    Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 InternacionalExcept where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional

    Universidad de Valladolid

    Powered by MIT's. DSpace software, Version 5.10