Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem:http://uvadoc.uva.es/handle/10324/45944
Título
Gender equality in Primary Education. A didactic proposal linked to eTwinning
Otros títulos
Igualdad de género en Educación Primaria. Una propuesta didáctica asociada a eTwinning
Director o Tutor
Año del Documento
2020
Titulación
Grado en Educación Primaria
Resumo
This work starts from a reality that we face every day of our lives, the gender inequality. Throughout history, in most societies, women have always been at the mercy of men. For all this, women have had to stand up and fight for the same rights as men. Thanks to the feminist struggle we have achieved many advances in equality, but there is still a long way to go to achieve total equality.
The proposal is carried out through the eTwinning program, with which we will contact other schools, which can be both national and international. Working with this platform allows us to achieve larger and more interesting results, since depending on the schools we participate with, we will be able to get an idea of how developed the situation of women will be there.
Working on gender equality in primary education is essential, since children of these ages do not yet have so many prejudices or internalized stereotypes, so through this project, we can make them see the injustices that women suffer every day and what they can do to prevent it and help in this fight. Este trabajo, parte de una realidad a la que nos enfrentamos cada día de nuestra vida, la desigualdad de género. A lo largo de la historia, en la mayoría de las sociedades, la mujer ha estado siempre a merced del hombre, por todo esto la mujer ha tenido que levantarse y luchar por conseguir los mismos derechos que el hombre. Gracias a la lucha feminista hemos conseguido muchos logros en igualdad, pero aun así queda mucho para llegar a lograr una igualdad total.
La propuesta se lleva a cabo a través del programa de eTwinning, con el que nos pondremos en contacto con otros colegios, estos pueden ser tanto nacionales como internacionales. Trabajar con esta plataforma nos permite lograr unos resultados más amplios e interesantes, ya que dependiendo con los colegios que participemos podremos hacernos una idea de cómo de desarrollada estará allí la situación de la mujer.
Materias Unesco
5801.07 Métodos Pedagógicos
Palabras Clave
Feminism
Gender equality
Stereotypes
Prejudices
Idioma
eng
Derechos
openAccess
Aparece en las colecciones
- Trabajos Fin de Grado UVa [30023]
Arquivos deste item
Exceto quando indicado o contrário, a licença deste item é descrito como Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional