• español
  • English
  • français
  • Deutsch
  • português (Brasil)
  • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Browse

    All of UVaDOCCommunitiesBy Issue DateAuthorsSubjectsTitles

    My Account

    Login

    Statistics

    View Usage Statistics

    Share

    View Item 
    •   UVaDOC Home
    • FINAL DEGREE PROJECTS
    • Trabajos Fin de Grado UVa
    • View Item
    •   UVaDOC Home
    • FINAL DEGREE PROJECTS
    • Trabajos Fin de Grado UVa
    • View Item
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano

    Export

    RISMendeleyRefworksZotero
    • edm
    • marc
    • xoai
    • qdc
    • ore
    • ese
    • dim
    • uketd_dc
    • oai_dc
    • etdms
    • rdf
    • mods
    • mets
    • didl
    • premis

    Citas

    Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem:http://uvadoc.uva.es/handle/10324/46155

    Título
    Studying our environment through English in Infant Education. Adapting CLIL to COVID-19 situation in rural schools
    Otros títulos
    Estudiando nuestro entorno con la lengua inglesa como lengua ambiental en Educación Infantil. Adaptación AICLE a la situación educativa por el COVID-19 en un centro rural
    Autor
    Montes Díez, Alejandra
    Director o Tutor
    Alario Trigueros, María CarmenAutoridad UVA
    Editor
    Universidad de Valladolid. Facultad de Educación de PalenciaAutoridad UVA
    Año del Documento
    2020
    Titulación
    Grado en Educación Infantil
    Abstract
    In this work, a project addressed to students in Infant Education is presented. It shows the introduction of English, as a foreign language, through knowledge of the natural environment of children, specifically the growth of different plants and environmental awareness. Also, the influence of COVID-19 and the problems that arise from the pandemic, show us two different ways of working, face-to-face and telematic, and the consequences that it produces to children who study in a rural school
     
    En el presente Trabajo de Fin de Grado se presenta un proyecto dedicado a Educación Infantil. En él se trabaja la introducción del inglés, como lengua extranjera, mediante el desarrollo de un proyecto destinado al conocimiento del entorno natural de los niños y niñas, especialmente dedicado al aprendizaje del crecimiento de diversas plantas y a la sensibilización sobre el cuidado del planeta. Además, se incluye la influencia del COVID-19 y los problemas derivados de la pandemia, mostrando así dos maneras diferentes de trabajo, como son la presencial y la telemática, y las consecuencias que produce en los alumnos pertenecientes a un colegio rural.
    Materias Unesco
    5801.07 Métodos Pedagógicos
    5701.11 Enseñanza de Lenguas
    Palabras Clave
    Foreign language
    Knowledge of the environment
    Project learning
    Experiential learning and home learning
    Idioma
    eng
    URI
    http://uvadoc.uva.es/handle/10324/46155
    Derechos
    openAccess
    Collections
    • Trabajos Fin de Grado UVa [31257]
    Show full item record
    Files in this item
    Nombre:
    TFG-L2797.pdf
    Tamaño:
    684.9Kb
    Formato:
    Adobe PDF
    Thumbnail
    FilesOpen
    Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 InternacionalExcept where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional

    Universidad de Valladolid

    Powered by MIT's. DSpace software, Version 5.10