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dc.contributor.authorPérez Ibáñez, María Jesús 
dc.date.accessioned2021-04-14T10:49:43Z
dc.date.available2021-04-14T10:49:43Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.citationÁgora : estudos clássicos em debate, Nº. 20, 2018, págs. 307-329es
dc.identifier.issn0874-5498es
dc.identifier.urihttp://uvadoc.uva.es/handle/10324/46190
dc.descriptionProducción Científicaes
dc.description.abstractThe novel "Los estados carenciales" (2002), which provides a portrait of Ulysses and Penelope that breaks away from tradition, is based on a literary game, based on an external parody of the Odyssey and using the characters’ names.The protagonists experience their own odyssey in search of their goal: happiness. The author’s humour and wit doesn’t make us forget that Ulysses, painter and father, and Penelope, a renowned fashion designer, are one the possible embodiments of the mythical archetype.es
dc.description.abstractLa novela Los estados carenciales (2002) con una imagen de Ulises y Penélope distinta a la tradicional, se basa en un juego literario que implica una parodia externa de la Odisea, gracias a los nombres de los personajes. Los protagonistas viven su propia odisea en la búsqueda de su meta: la felicidad. El humor y el ingenio de la autora no hacen olvidar que Ulises, este pintor y padre, o Penélope, afamada diseñadora de moda, son una de las concreciones posibles del arquetipo del mito.es
dc.description.abstractO romance Los estados carenciales (2002) com uma imagem de Ulisses e Penélope diferente da tradicional, baseia‐se num jogo literário que implica uma paródia externa da Odisseia, graças aos nomes dos personagens. Os protagonistas vivem a sua própria odisseia em busca da sua meta: a felicidade. O humor e o engenho da autora não fazem esquecer que Ulisses, pintor e pai, e Penélope, afamada desenhadora de moda, são uma das concreções possíveis do arquétipo do mito.es
dc.description.abstractDans le roman Los estados carenciales (2002), l’image d’Ulysse et de Pénélope ne correspond pas à l’image traditionnelle, puisqu’il s’appuie sur un jeu littéraire qui, grâce aux noms des personnages, procède à une parodie externe de l’Odyssée. Les personnages vivent leur propre odyssée en voulant atteindre leur but : le bonheur. L’humour et l’inventivité de l’auteure ne font aucunement oublier qu’Ulysse, peintre et père, et que Pénélope, fameuse dessinatrice de mode, sont une des représentations possibles de l’archétype du mythe.es
dc.format.mimetypeapplication/pdfes
dc.language.isospaes
dc.publisherUniversidade de Aveiroes
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesses
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subjectUlises (Personaje literario)es
dc.subjectFelicidades
dc.subjectMitología griega en la literaturaes
dc.titleUlises y Penélope en Madrid ("Los estados carenciales" de Ángela Vallvey)es
dc.title.alternativeUlysses and Penelope in Madrid (Ángela Vallvey’s "Los estados carenciales")
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articlees
dc.rights.holder© Universidade de Aveiroes
dc.relation.publisherversionhttp://www2.dlc.ua.pt/classicos/agora20.htmes
dc.identifier.publicationfirstpage307es
dc.identifier.publicationissue20es
dc.identifier.publicationlastpage329es
dc.identifier.publicationtitleÁgora : estudos clássicos em debatees
dc.peerreviewedSIes
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional*
dc.type.hasVersioninfo:eu-repo/semantics/publishedVersiones
dc.subject.unesco5701.07 Lengua y Literaturaes
dc.subject.unesco5101.07 Mitoses


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