• español
  • English
  • français
  • Deutsch
  • português (Brasil)
  • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Browse

    All of UVaDOCCommunitiesBy Issue DateAuthorsSubjectsTitles

    My Account

    Login

    Statistics

    View Usage Statistics

    Share

    View Item 
    •   UVaDOC Home
    • FINAL DEGREE PROJECTS
    • Trabajos Fin de Grado UVa
    • View Item
    •   UVaDOC Home
    • FINAL DEGREE PROJECTS
    • Trabajos Fin de Grado UVa
    • View Item
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano

    Export

    RISMendeleyRefworksZotero
    • edm
    • marc
    • xoai
    • qdc
    • ore
    • ese
    • dim
    • uketd_dc
    • oai_dc
    • etdms
    • rdf
    • mods
    • mets
    • didl
    • premis

    Citas

    Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem:http://uvadoc.uva.es/handle/10324/4655

    Título
    Participación de las familias en los centros escolares
    Autor
    Cruz Román, Silvia de la
    Director o Tutor
    Gutiérrez Pequeño, José MiguelAutoridad UVA
    Editor
    Universidad de Valladolid. Escuela Universitaria de Educación (Palencia)Autoridad UVA
    Año del Documento
    2013
    Titulación
    Grado en Educación Infantil
    Abstract
    El siguiente Trabajo de Fin de Grado tiene como finalidad profundizar en la relación familia-escuela y valorar los aspectos positivos que se reflejan en el alumnado. Para ello veremos como aparece reflejada la participación de las familias en el sistema educativo español desde 1970 hasta la actualidad, la importancia de la relación familia-escuela y porqué debemos influir en la comunidad educativa para que sea educadora, acciones para mejorar la relación desde ambos ámbitos, diferentes tipos de roles, modalidades y programas para favorecer dicha relación. A partir de lo anterior planteamos una propuesta de intervención, destinada a las familias de Educación Infantil, para favorecer y fomentar la participación de las familias en la vida del centro escolar y del aula.
     
    The following TFG has the aim of going deeper into the relationship family-school and values the aspects of the students. So that, we will be able to see how families participate in the Spanish education system since 1970 up to now, the importance of the relationship family-school and how we can influence in the student community to be educators and different actions to improve this relationship. From what it is said above, we are setting out an intervention strategy for elementaryschool- families in order to improve the relationship between the work done at home and at school.
    Materias (normalizadas)
    Familia y escuela
    Idioma
    spa
    URI
    http://uvadoc.uva.es/handle/10324/4655
    Derechos
    openAccess
    Collections
    • Trabajos Fin de Grado UVa [30977]
    Show full item record
    Files in this item
    Nombre:
    TFG-L 418.pdf
    Tamaño:
    3.135Mb
    Formato:
    Adobe PDF
    Thumbnail
    FilesOpen
    Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 InternationalExcept where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International

    Universidad de Valladolid

    Powered by MIT's. DSpace software, Version 5.10