• español
  • English
  • français
  • Deutsch
  • português (Brasil)
  • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Browse

    All of UVaDOCCommunitiesBy Issue DateAuthorsSubjectsTitles

    My Account

    Login

    Statistics

    View Usage Statistics

    Share

    View Item 
    •   UVaDOC Home
    • FINAL DEGREE PROJECTS
    • Trabajos Fin de Grado UVa
    • View Item
    •   UVaDOC Home
    • FINAL DEGREE PROJECTS
    • Trabajos Fin de Grado UVa
    • View Item
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano

    Export

    RISMendeleyRefworksZotero
    • edm
    • marc
    • xoai
    • qdc
    • ore
    • ese
    • dim
    • uketd_dc
    • oai_dc
    • etdms
    • rdf
    • mods
    • mets
    • didl
    • premis

    Citas

    Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem:https://uvadoc.uva.es/handle/10324/46736

    Título
    Propuesta de intervención inclusiva para el alumnado con síndrome de Down en el aula bilingüe
    Autor
    Gallego Rejón, Thais
    Director o Tutor
    Calderón Quindós, María TeresaAutoridad UVA
    Editor
    Universidad de Valladolid. Facultad de Educación y Trabajo SocialAutoridad UVA
    Año del Documento
    2021
    Titulación
    Grado en Educación Primaria
    Abstract
    En el presente Trabajo de Fin de Grado se desarrolla una propuesta de intervención para la inclusión del alumnado con Síndrome de Down en el aula bilingüe, específicamente en el primer Inter nivel de Educación Primaria. Para el desarrollo de la propuesta se ha tenido en cuenta las características del alumnado con el que se pretende trabajar, así como las fortalezas y necesidades educativas con respecto al resto del alumnado. La propuesta pretende tener un carácter inclusivo, en el que la motivación y el trabajo cooperativo estén permanentemente presentes en el aula.
     
    This End-of-Degree Project develops an Inclusive intervention proposal for students with Down Syndrome in the bilingual classroom, more specifically in the first years of Primary Education. During the development of this proposal the characteristics of the students that we aim to work with have been considered, as well as the strengths and educational needs regarding the rest of the students. The proposal aims to be inclusive, where motivation and cooperative work are permanently present in the classroom.
    Palabras Clave
    Educación inclusiva
    Aprendizaje cooperativo
    Síndrome de Down
    Idioma
    spa
    URI
    https://uvadoc.uva.es/handle/10324/46736
    Derechos
    openAccess
    Collections
    • Trabajos Fin de Grado UVa [30977]
    Show full item record
    Files in this item
    Nombre:
    TFG-G4790.pdf
    Tamaño:
    1.283Mb
    Formato:
    Adobe PDF
    Thumbnail
    FilesOpen
    Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 InternacionalExcept where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional

    Universidad de Valladolid

    Powered by MIT's. DSpace software, Version 5.10