• español
  • English
  • français
  • Deutsch
  • português (Brasil)
  • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Browse

    All of UVaDOCCommunitiesBy Issue DateAuthorsSubjectsTitles

    My Account

    Login

    Statistics

    View Usage Statistics

    Share

    View Item 
    •   UVaDOC Home
    • FINAL DEGREE PROJECTS
    • Trabajos Fin de Grado UVa
    • View Item
    •   UVaDOC Home
    • FINAL DEGREE PROJECTS
    • Trabajos Fin de Grado UVa
    • View Item
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano

    Export

    RISMendeleyRefworksZotero
    • edm
    • marc
    • xoai
    • qdc
    • ore
    • ese
    • dim
    • uketd_dc
    • oai_dc
    • etdms
    • rdf
    • mods
    • mets
    • didl
    • premis

    Citas

    Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem:https://uvadoc.uva.es/handle/10324/48948

    Título
    El desarrollo musical en la etapa de 0 a 3 años
    Autor
    Anta Sanz, Alba
    Director o Tutor
    Castañón Rodríguez, María RosarioAutoridad UVA
    Editor
    Universidad de Valladolid. Facultad de Educación y Trabajo SocialAutoridad UVA
    Año del Documento
    2021
    Titulación
    Grado en Educación Infantil
    Abstract
    La música es un elemento esencial en la vida de las personas, incluso antes del nacimiento. La educación musical desde el comienzo de la escolarización es un factor clave en el desarrollo global e integral del niño aportando importantes beneficios tanto a nivel intelectual como corporal y social. En este trabajo se muestran aspectos teóricos sobre la importancia de la música en educación infantil, las etapas evolutivas del desarrollo musical, la importancia de la música en el desarrollo global del niño, así como las pedagogías musicales más relevantes. Además, se ha realizado una propuesta de intervención formada por 7 actividades que intentan reflejar todas las aportaciones teóricas.
     
    Music is an essential element in people's lives, even before birth. Musical education from the beginning of schooling is a key factor in the overall and integral development of the child, providing important benefits both on an intellectual, bodily and social level. This work shows theoretical aspects about the importance of music in early childhood education, the evolutionary stages of musical development, the importance of music in the overall development of the child, as well as the most relevant musical pedagogies. In addition, an intervention proposal has been made consisting of 7 activities that i am to to reflect all the theoretical contributions.
    Palabras Clave
    Educación musical
    Desarrollo global
    Evolución musical
    Idioma
    spa
    URI
    https://uvadoc.uva.es/handle/10324/48948
    Derechos
    openAccess
    Collections
    • Trabajos Fin de Grado UVa [30934]
    Show full item record
    Files in this item
    Nombre:
    TFG-G4825.pdf
    Tamaño:
    957.4Kb
    Formato:
    Adobe PDF
    Thumbnail
    FilesOpen
    Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 InternacionalExcept where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional

    Universidad de Valladolid

    Powered by MIT's. DSpace software, Version 5.10