• español
  • English
  • français
  • Deutsch
  • português (Brasil)
  • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Browse

    All of UVaDOCCommunitiesBy Issue DateAuthorsSubjectsTitles

    My Account

    Login

    Statistics

    View Usage Statistics

    Share

    View Item 
    •   UVaDOC Home
    • FINAL DEGREE PROJECTS
    • Trabajos Fin de Grado UVa
    • View Item
    •   UVaDOC Home
    • FINAL DEGREE PROJECTS
    • Trabajos Fin de Grado UVa
    • View Item
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano

    Export

    RISMendeleyRefworksZotero
    • edm
    • marc
    • xoai
    • qdc
    • ore
    • ese
    • dim
    • uketd_dc
    • oai_dc
    • etdms
    • rdf
    • mods
    • mets
    • didl
    • premis

    Citas

    Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem:https://uvadoc.uva.es/handle/10324/49004

    Título
    Inclusión educativa y discapacidad en Educación Infantil. Aportaciones de la psicología positiva
    Autor
    López Lagunas, Aroa
    Director o Tutor
    Crespo Sierra, María TeresaAutoridad UVA
    Editor
    Universidad de Valladolid. Facultad de Educación y Trabajo SocialAutoridad UVA
    Año del Documento
    2021
    Titulación
    Grado en Educación Infantil
    Abstract
    El presente trabajo fin de grado se fundamenta en una revisión teórica de los conceptos inclusión y discapacidad en la etapa de Educación Infantil y la evolución que ambos conceptos han experimentado a lo largo de la historia, según avanza el tiempo y evoluciona la sociedad. También este TFG, nos va a mostrar las aportaciones que la Psicología Positiva, nuevo paradigma emergente en nuestra sociedad, desde finales del pasado siglo, nos ofrece. Como complemento a la revisión de las bases teóricas del tema que nos ocupa se diseña y presenta una propuesta de intervención para fomentar la inclusión y mejorar el bienestar emocional en el aula. La propuesta está dirigida al tercer curso del segundo ciclo de Educación Infantil, a niños y niñas de cinco y seis años.
     
    The present final degree project offers it is based on a review of the concepts inclusión and disability in early Childhood Education and the evolution that boths concepts have experienced along the history, as time progreesses and society envolves. Too this TFG is going to show us the contributions to the Positive Psychology, new emerging paradigm in the society, since the end of the last century, offers us. As a complement to the review of the topic that concerns us is designed and presented a proposal of intervention to promote the inclusión and improve emotional well-being in the classroom. The proposal is directed to the third year of the second cycle of early Childhood Education, to boys and girls of ages five and six.
    Palabras Clave
    Inclusión educativa
    Psicología Positiva
    Discapacidad
    Idioma
    spa
    URI
    https://uvadoc.uva.es/handle/10324/49004
    Derechos
    openAccess
    Collections
    • Trabajos Fin de Grado UVa [30956]
    Show full item record
    Files in this item
    Nombre:
    TFG-G4858.pdf
    Tamaño:
    1.293Mb
    Formato:
    Adobe PDF
    Thumbnail
    FilesOpen
    Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 InternacionalExcept where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional

    Universidad de Valladolid

    Powered by MIT's. DSpace software, Version 5.10