• español
  • English
  • français
  • Deutsch
  • português (Brasil)
  • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Browse

    All of UVaDOCCommunitiesBy Issue DateAuthorsSubjectsTitles

    My Account

    Login

    Statistics

    View Usage Statistics

    Share

    View Item 
    •   UVaDOC Home
    • FINAL DEGREE PROJECTS
    • Trabajos Fin de Grado UVa
    • View Item
    •   UVaDOC Home
    • FINAL DEGREE PROJECTS
    • Trabajos Fin de Grado UVa
    • View Item
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano

    Export

    RISMendeleyRefworksZotero
    • edm
    • marc
    • xoai
    • qdc
    • ore
    • ese
    • dim
    • uketd_dc
    • oai_dc
    • etdms
    • rdf
    • mods
    • mets
    • didl
    • premis

    Citas

    Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem:https://uvadoc.uva.es/handle/10324/49044

    Título
    Diseño e implementación de una propuesta de trabajo STEAM en aulas de infantil
    Autor
    Mulero Lorenzo, Marta
    Director o Tutor
    Marbán Prieto, José MaríaAutoridad UVA
    Editor
    Universidad de Valladolid. Facultad de Educación y Trabajo SocialAutoridad UVA
    Año del Documento
    2021
    Titulación
    Grado en Educación Infantil
    Abstract
    Un Sistema Educativo moderno es consciente de la importancia de la aplicación de la educación multidisciplinar desde edades tempranas, como ya se contempla en el preámbulo de la vigente Ley de Educación de nuestro país (Ley Orgánica 3/2020, de 29 de diciembre, por la que se modifica la Ley Orgánica 2/2006, de 3 de mayo de Educación.). La educación STEAM en aulas de Educación Infantil sigue precisamente este planteamiento, ya que constituye un enfoque diferente del currículum de las matemáticas, utilizando herramientas que interrelacionen las distintas disciplinas. El trabajo que se presenta persigue evaluar las ventajas que ofrece el enfoque STEAM en una situación real en dos aulas de 3 y 5 años a través de un cuento con una trazabilidad lógica, atractiva, diseñada para alumnos de estas edades, y poder identificar las ventajas y desventajas, así como las diferencias entre ambas edades. El resultado final nos permite afirmar que la educación STEAM permite potenciar la motivación de los alumnos y al mismo tiempo crear un recorrido único de aprendizaje para cada niño, de manera que fomenta la inclusión en todas las edades.
     
    Design and Implementation of a STEAM Work Proposal in Pre-School Education Classrooms. A modern Educational System is aware of the importance of the application of multidisciplinary education from an early age, as is already considered in the preamble of the current Law on Education of our country (Organic Law 3/2020, dated December 29, by which the Organic Law 2/2006 on Education, dated May 3, is modified). STEAM education in Pre-School Education classrooms precisely follows this approach, since it constitutes a different focus on the mathematics curriculum, using tools that interrelate the different disciplines. The work hereby presented aims, on the one hand, to assess the benefits offered by the STEAM approach in a real situation in two classrooms of children aged 3 and 5 -through a tale with a logical and appealing traceability designed for students of these ages-, and, on the other hand, to be able to identify its advantages and drawbacks, as well as the differences between the mentioned two ages. The result allows us to assert that STEAM education enables to foster the motivation in students and, at the same time, to create a unique learning itinerary for each child, in such a way that inclusion is encouraged at all ages.
    Palabras Clave
    STEAM
    Proyecto
    Educación Infantil
    Idioma
    spa
    URI
    https://uvadoc.uva.es/handle/10324/49044
    Derechos
    openAccess
    Collections
    • Trabajos Fin de Grado UVa [30948]
    Show full item record
    Files in this item
    Nombre:
    TFG-G4874.pdf
    Tamaño:
    8.405Mb
    Formato:
    Adobe PDF
    Thumbnail
    FilesOpen
    Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 InternacionalExcept where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional

    Universidad de Valladolid

    Powered by MIT's. DSpace software, Version 5.10