• español
  • English
  • français
  • Deutsch
  • português (Brasil)
  • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Browse

    All of UVaDOCCommunitiesBy Issue DateAuthorsSubjectsTitles

    My Account

    Login

    Statistics

    View Usage Statistics

    Share

    View Item 
    •   UVaDOC Home
    • FINAL DEGREE PROJECTS
    • Trabajos Fin de Grado UVa
    • View Item
    •   UVaDOC Home
    • FINAL DEGREE PROJECTS
    • Trabajos Fin de Grado UVa
    • View Item
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano

    Export

    RISMendeleyRefworksZotero
    • edm
    • marc
    • xoai
    • qdc
    • ore
    • ese
    • dim
    • uketd_dc
    • oai_dc
    • etdms
    • rdf
    • mods
    • mets
    • didl
    • premis

    Citas

    Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem:https://uvadoc.uva.es/handle/10324/49069

    Título
    Análisis de la evolución del dibujo infantil en la etapa del garabateo
    Autor
    Revilla Simón, Paula
    Director o Tutor
    Marín Cepeda, SofíaAutoridad UVA
    Editor
    Universidad de Valladolid. Facultad de Educación y Trabajo SocialAutoridad UVA
    Año del Documento
    2021
    Titulación
    Grado en Educación Infantil
    Abstract
    Con este trabajo se pretende conocer la importancia que tiene el dibujo en la escuela, puesto que es un medio de expresión para los niños, que ayuda a su desarrollo. A lo largo del trabajo se expone la importancia del dibujo en la etapa de Educación Infantil. Además, se desarrolla las teorías evolutivas de dos autores relevantes del grafismo infantil: Viktor Lowenfeld y Rhoda Kellogg. En este trabajo se intentará describir, desde el punto de vista del garabateo, las diferentes características de cada etapa. Posteriormente, se analizan e interpretan los dibujos libres realizados por niños entre 2 y 3 años, con la intención de realizar una comparación entre las características y la evolución de las representaciones gráficas.
     
    This project aims to show the importance of drawing in school, since it is a mean of expression for children, which helps their development. The importance of drawing in the early Childhood Education stage is exposed throughout the work. In addition, the evolutionary theories of two relevant authors of children's graphics: Viktor Lowenfeld and Rhoda Kellogg, are developed. In this paper we aim to describe, from the point of view of scribbling, the different characteristics of each stage. Subsequently, free drawings made by children between 2 and 3 years old are analyzed and interpreted, with the intention of making a comparison between the characteristics and the evolution of graphic representations.
    Palabras Clave
    Dibujo infantil
    Dibujo libre
    Educación Infantil
    Idioma
    spa
    URI
    https://uvadoc.uva.es/handle/10324/49069
    Derechos
    openAccess
    Collections
    • Trabajos Fin de Grado UVa [30977]
    Show full item record
    Files in this item
    Nombre:
    TFG-G4885.pdf
    Tamaño:
    2.070Mb
    Formato:
    Adobe PDF
    Thumbnail
    FilesOpen
    Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 InternacionalExcept where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional

    Universidad de Valladolid

    Powered by MIT's. DSpace software, Version 5.10