• español
  • English
  • français
  • Deutsch
  • português (Brasil)
  • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Browse

    All of UVaDOCCommunitiesBy Issue DateAuthorsSubjectsTitles

    My Account

    Login

    Statistics

    View Usage Statistics

    Share

    View Item 
    •   UVaDOC Home
    • FINAL DEGREE PROJECTS
    • Trabajos Fin de Grado UVa
    • View Item
    •   UVaDOC Home
    • FINAL DEGREE PROJECTS
    • Trabajos Fin de Grado UVa
    • View Item
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano

    Export

    RISMendeleyRefworksZotero
    • edm
    • marc
    • xoai
    • qdc
    • ore
    • ese
    • dim
    • uketd_dc
    • oai_dc
    • etdms
    • rdf
    • mods
    • mets
    • didl
    • premis

    Citas

    Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem:https://uvadoc.uva.es/handle/10324/49097

    Título
    Humor y comunicación no verbal del docente
    Autor
    Barrio Jubete, Oscar del
    Director o Tutor
    Fraile Aranda, AntonioAutoridad UVA
    Editor
    Universidad de Valladolid. Facultad de Educación y Trabajo SocialAutoridad UVA
    Año del Documento
    2021
    Titulación
    Grado en Educación Primaria
    Abstract
    El presente documento es un trabajo de investigación cuyo objetivo principal es conocer e identificar la presencia e influencia de la comunicación no verbal y el humor del docente en el ámbito educativo. Hablar de humor en la escuela es un concepto controvertido, pero es necesario que también se promueva, ya que es algo inherente al ser humano. A partir de mi propia actuación docente, se analizarán los resultados obtenidos, así como las conclusiones que se pueden extraer. También, se comprueba la importancia que tiene el lenguaje corporal en la interacción entre el alumno y el maestro, dejando constancia de mi proceso con el propósito de tomar conciencia y mejorar en estos aspectos.
     
    This document is a research work whose main objective is to know and identify the presence and influence of non-verbal communication and teacher humor in the educational field. Talking about humor in school is a controversial concept, but it needs to be promoted because it is inherent to being human. From my own teaching performance, the results obtained will be analyzed, as well as the conclusions that can be drawn. Also, the importance of body language in the interaction between the student and the teacher is verified, recording my process in order to become aware and improve in these aspects.
    Palabras Clave
    Expresión corporal
    Comunicación no verbal
    Sentido del humor
    Idioma
    spa
    URI
    https://uvadoc.uva.es/handle/10324/49097
    Derechos
    openAccess
    Collections
    • Trabajos Fin de Grado UVa [30925]
    Show full item record
    Files in this item
    Nombre:
    TFG-G4910.pdf
    Tamaño:
    586.1Kb
    Formato:
    Adobe PDF
    Thumbnail
    FilesOpen
    Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 InternacionalExcept where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional

    Universidad de Valladolid

    Powered by MIT's. DSpace software, Version 5.10