• español
  • English
  • français
  • Deutsch
  • português (Brasil)
  • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Browse

    All of UVaDOCCommunitiesBy Issue DateAuthorsSubjectsTitles

    My Account

    Login

    Statistics

    View Usage Statistics

    Share

    View Item 
    •   UVaDOC Home
    • FINAL DEGREE PROJECTS
    • Trabajos Fin de Grado UVa
    • View Item
    •   UVaDOC Home
    • FINAL DEGREE PROJECTS
    • Trabajos Fin de Grado UVa
    • View Item
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano

    Export

    RISMendeleyRefworksZotero
    • edm
    • marc
    • xoai
    • qdc
    • ore
    • ese
    • dim
    • uketd_dc
    • oai_dc
    • etdms
    • rdf
    • mods
    • mets
    • didl
    • premis

    Citas

    Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem:https://uvadoc.uva.es/handle/10324/49140

    Título
    Música y emociones. Propuesta de intervención en el aula
    Autor
    Díaz García, Irene
    Director o Tutor
    Castañeda Lucas, Verónica María del CarmenAutoridad UVA
    Editor
    Universidad de Valladolid. Facultad de Educación y Trabajo SocialAutoridad UVA
    Año del Documento
    2021
    Titulación
    Grado en Educación Primaria
    Abstract
    La finalidad de este trabajo de fin de grado (TFG), cuyo título es “Música y emociones. Propuesta de intervención didáctica en el aula de 6 años”, tiene como objetivo profundizar en la importancia de la educación emocional a través del campo de la música, se abordarán los contenidos musicales desde un punto de vista lúdico, educativo y emocional ya que el desarrollo emocional es una parte fundamental del ser humano y tiene un impacto importante en el desarrollo psicológico de los niños que marcará el resto de sus días y ayudará a fomentar las relaciones tanto intrapersonales como interpersonales.
     
    The purpose of this final degree project (TFG), whose title is “Music and emotions. Proposal of didactic intervention in the 6-year-old classroom”, aims to deepen the importance of emotional education through the field of music, musical content will be addressed from a playful, educational and emotional point of view since the development Emotional is a fundamental part of the human being and has an important impact on the psychological development of children that will mark the rest of their days and help to foster both intrapersonal and interpersonal relationships.
    Palabras Clave
    Música
    Educación emocional
    Emociones
    Idioma
    spa
    URI
    https://uvadoc.uva.es/handle/10324/49140
    Derechos
    openAccess
    Collections
    • Trabajos Fin de Grado UVa [31012]
    Show full item record
    Files in this item
    Nombre:
    TFG-G4933.pdf
    Tamaño:
    2.748Mb
    Formato:
    Adobe PDF
    Thumbnail
    FilesOpen
    Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 InternacionalExcept where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional

    Universidad de Valladolid

    Powered by MIT's. DSpace software, Version 5.10