• español
  • English
  • français
  • Deutsch
  • português (Brasil)
  • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Browse

    All of UVaDOCCommunitiesBy Issue DateAuthorsSubjectsTitles

    My Account

    Login

    Statistics

    View Usage Statistics

    Share

    View Item 
    •   UVaDOC Home
    • FINAL DEGREE PROJECTS
    • Trabajos Fin de Grado UVa
    • View Item
    •   UVaDOC Home
    • FINAL DEGREE PROJECTS
    • Trabajos Fin de Grado UVa
    • View Item
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano

    Export

    RISMendeleyRefworksZotero
    • edm
    • marc
    • xoai
    • qdc
    • ore
    • ese
    • dim
    • uketd_dc
    • oai_dc
    • etdms
    • rdf
    • mods
    • mets
    • didl
    • premis

    Citas

    Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem:https://uvadoc.uva.es/handle/10324/49145

    Título
    Estrategias de enseñanza para el desarrollo de las destrezas orales en inglés. Secuencia didáctica para un aula de Educación Primaria
    Autor
    León Sánchez, Marina
    Director o Tutor
    Sanz Trigueros, Francisco JavierAutoridad UVA
    Editor
    Universidad de Valladolid. Facultad de Educación y Trabajo SocialAutoridad UVA
    Año del Documento
    2021
    Titulación
    Grado en Educación Primaria
    Abstract
    Este Trabajo Fin de Grado aborda, en su parte teórica, las destrezas comunicativas orales en lengua extranjera, a saber: la comprensión oral y la expresión oral. Al ser tan necesarias en la etapa de Educación Primaria y para favorecer su desarrollo en el aula, se identifican las estrategias didácticas más oportunas. En la segunda parte del Trabajo se presenta una secuencia didáctica, planificada para un aula de inglés de segundo curso de Educación Primaria. Está compuesta por cinco sesiones, precedidas por aspectos contextuales, características del grupo-clase y la selección de elementos curriculares, materiales y recursos. En la última parte del Trabajo se recogen conclusiones enfocadas a reafirmar la importancia de las destrezas orales en la lengua extranjera, así como a orientaciones metodológicas y posibles mejoras de la propuesta.
     
    This paper deals with the oral communication skills in the foreign language learning process, that is: oral comprehension (listening) and oral expression (speaking). Both skills are highly necessary in the stage of Primary Education, so in order to promote its development in the classroom the most appropriate teaching strategies are identified. In the second part of the paper a lesson proposal is presented, planned for a second grade English classroom of Primary Education. It is formed by five sessions, preceded by contextual aspects, classroom-group characteristics and the selection of curricular elements, materials and resources. In the last part of the paper, conclusions are gathered, focused on reaffirming the importance of the Communication Skills in the Foreign Language, as well as methodological guidelines and possible improvements of the lesson proposal.
    Palabras Clave
    Estrategias de enseñanza
    Destrezas comunicativas
    Secuencia didáctica
    Inglés lengua extranjera
    Idioma
    spa
    URI
    https://uvadoc.uva.es/handle/10324/49145
    Derechos
    openAccess
    Collections
    • Trabajos Fin de Grado UVa [30858]
    Show full item record
    Files in this item
    Nombre:
    TFG-G4983.pdf
    Tamaño:
    758.1Kb
    Formato:
    Adobe PDF
    Thumbnail
    FilesOpen
    Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 InternacionalExcept where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional

    Universidad de Valladolid

    Powered by MIT's. DSpace software, Version 5.10