• español
  • English
  • français
  • Deutsch
  • português (Brasil)
  • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Browse

    All of UVaDOCCommunitiesBy Issue DateAuthorsSubjectsTitles

    My Account

    Login

    Statistics

    View Usage Statistics

    Share

    View Item 
    •   UVaDOC Home
    • FINAL DEGREE PROJECTS
    • Trabajos Fin de Grado UVa
    • View Item
    •   UVaDOC Home
    • FINAL DEGREE PROJECTS
    • Trabajos Fin de Grado UVa
    • View Item
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano

    Export

    RISMendeleyRefworksZotero
    • edm
    • marc
    • xoai
    • qdc
    • ore
    • ese
    • dim
    • uketd_dc
    • oai_dc
    • etdms
    • rdf
    • mods
    • mets
    • didl
    • premis

    Citas

    Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem:https://uvadoc.uva.es/handle/10324/49152

    Título
    Análisis de las conductas de los escolares durante la práctica de juegos cooperativos
    Autor
    Domínguez Lorenzo, Silvia
    Director o Tutor
    Velazquez Callado, CarlosAutoridad UVA
    Editor
    Universidad de Valladolid. Facultad de Educación y Trabajo SocialAutoridad UVA
    Año del Documento
    2021
    Titulación
    Grado en Educación Primaria
    Abstract
    Este Trabajo de Fin de Grado pretende analizar las conductas manifestadas por el alumnado en las clases de Educación Física durante una intervención de juegos cooperativos. Esta intervención, se ha llevado a cabo mediante una Unidad Didáctica en segundo de primaria en un colegio de la provincia de Valladolid, donde se han analizado los comportamientos del alumnado, registrando en el cuaderno de campo los resultados. Estos datos han permitido observar y comprobar cómo, con el paso del tiempo, las conductas negativas se han ido reduciendo y las conductas ajustadas han ido aumentando.
     
    The aim of this TFG is to analyze the manifest behavior for the students in the class of Physical Education during a cooperative’s games intervention. The intervention has been carried out by a teaching unit in the second grade of Primary School in a school of Valladolid, where the students’ behavior has been analyzed and recorded into a field notebook the results. This information has allowed for observing and checking how with the passing of time, the negative behavior has reduced and the adjust behavior has increased.
    Palabras Clave
    Educación Física
    Juego cooperativo
    Conducta
    Intervenciones verbales
    Idioma
    spa
    URI
    https://uvadoc.uva.es/handle/10324/49152
    Derechos
    openAccess
    Collections
    • Trabajos Fin de Grado UVa [30969]
    Show full item record
    Files in this item
    Nombre:
    TFG-G4938.pdf
    Tamaño:
    726.0Kb
    Formato:
    Adobe PDF
    Thumbnail
    FilesOpen
    Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 InternacionalExcept where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional

    Universidad de Valladolid

    Powered by MIT's. DSpace software, Version 5.10