• español
  • English
  • français
  • Deutsch
  • português (Brasil)
  • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Browse

    All of UVaDOCCommunitiesBy Issue DateAuthorsSubjectsTitles

    My Account

    Login

    Statistics

    View Usage Statistics

    Share

    View Item 
    •   UVaDOC Home
    • FINAL DEGREE PROJECTS
    • Trabajos Fin de Grado UVa
    • View Item
    •   UVaDOC Home
    • FINAL DEGREE PROJECTS
    • Trabajos Fin de Grado UVa
    • View Item
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano

    Export

    RISMendeleyRefworksZotero
    • edm
    • marc
    • xoai
    • qdc
    • ore
    • ese
    • dim
    • uketd_dc
    • oai_dc
    • etdms
    • rdf
    • mods
    • mets
    • didl
    • premis

    Citas

    Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem:https://uvadoc.uva.es/handle/10324/49159

    Título
    La importancia del trabajo textual para la interpretación vocal en el aula
    Autor
    Enrique Rosón, Fernando
    Director o Tutor
    Castañeda Lucas, Verónica María del CarmenAutoridad UVA
    Editor
    Universidad de Valladolid. Facultad de Educación y Trabajo SocialAutoridad UVA
    Año del Documento
    2021
    Titulación
    Grado en Educación Primaria
    Abstract
    La música y el texto conviven en simbiosis en la música vocal. Para que los alumnos puedan realizar una interpretación musical, deben explorar las distintas maneras que tienen de relacionarse. Porque, a fin de cuentas, no todas las letras sirven para todas las músicas y al cantar debemos saber qué decimos y cómo lo decimos. Podemos trabajar estos elementos con el alumnado de Primaria para que de forma vivencial identifiquen esos puntos de corte y paralelismos presentes entre música y texto, con el fin de que cantar no sea una sucesión de notas articuladas en palabras, sino una interpretación musical que pretende transmitir un mensaje.
     
    Music and lyrics coexist in vocal music. In order to let students perform a musical interpretation, they must explore the different ways music and lyrics have to be related. Because, after all, not every lyric is appropriate for every music and, when we are singing, we have to know what and how we are saying it. We can study these elements with Primary School students for them to identify, through experience, those links and parallelisms between music and lyrics. The objective is avoiding singing as if a song was just notes articulating words. Singing is a musical interpretation which has to transmit a message.
    Palabras Clave
    Música
    Cantar
    Trabajo textual
    Idioma
    spa
    URI
    https://uvadoc.uva.es/handle/10324/49159
    Derechos
    openAccess
    Collections
    • Trabajos Fin de Grado UVa [30971]
    Show full item record
    Files in this item
    Nombre:
    TFG-G4939.pdf
    Tamaño:
    2.278Mb
    Formato:
    Adobe PDF
    Thumbnail
    FilesOpen
    Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 InternacionalExcept where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional

    Universidad de Valladolid

    Powered by MIT's. DSpace software, Version 5.10