• español
  • English
  • français
  • Deutsch
  • português (Brasil)
  • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Browse

    All of UVaDOCCommunitiesBy Issue DateAuthorsSubjectsTitles

    My Account

    Login

    Statistics

    View Usage Statistics

    Share

    View Item 
    •   UVaDOC Home
    • FINAL DEGREE PROJECTS
    • Trabajos Fin de Grado UVa
    • View Item
    •   UVaDOC Home
    • FINAL DEGREE PROJECTS
    • Trabajos Fin de Grado UVa
    • View Item
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano

    Export

    RISMendeleyRefworksZotero
    • edm
    • marc
    • xoai
    • qdc
    • ore
    • ese
    • dim
    • uketd_dc
    • oai_dc
    • etdms
    • rdf
    • mods
    • mets
    • didl
    • premis

    Citas

    Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem:https://uvadoc.uva.es/handle/10324/49190

    Título
    Guía de intervención familiar en alumnado con dislexia
    Autor
    Villa Sánchez, María
    Director o Tutor
    González Sobrino, EstherAutoridad UVA
    Editor
    Universidad de Valladolid. Facultad de Educación y Trabajo SocialAutoridad UVA
    Año del Documento
    2021
    Titulación
    Grado en Educación Primaria
    Abstract
    El presente trabajo consiste en una investigación sobre la disponibilidad, recursos y conocimientos que la familia de alumnado con dislexia presenta y plantear una posible intervención en el ámbito familiar para mejorar las habilidades de lectoescritura del alumnado. Para ello, tras reunir información de diversas fuentes relacionadas con la dislexia, se ha elaborado un cuestionario mediante Google Forms que fue ofrecido a docentes especialistas y familias con alumnado con dislexia de las provincias de Burgos, Salamanca y Valladolid. Los datos muestran información sobre temporalidad, objetivos, metodología, materiales y evaluación para una intervención en el ámbito familiar. Los resultados obtenidos muestran que los encuestados dan gran importancia a la intervención en el ámbito familiar como apoyo y refuerzo escolar, pero no tienen marcado ningún patrón de actuación. En conclusión, este trabajo pretende dar a conocer la importancia de establecer pautas de refuerzo educativo en el ámbito familiar.
     
    The present work consists of an investigation on the availability, resources and knowledge that the family of students with dyslexia presents and propose a possible intervention in the family environment with this type of students to improve their literacy skills. To do this, after gathering information from various sources related to dyslexia, a questionnaire was prepared using Google Forms that was offered to specialist teachers and families with students with dyslexia in the provinces of Burgos, Salamanca and Valladolid. The data show information on temporality, objectives, methodology, materials and evaluation for an intervention in the family environment. The results obtained show that the respondents give great importance to the intervention in the family environment as support and school reinforcement, but they do not have any marked pattern of action. In conclusion, this work aims to publicize the importance of establishing educational reinforcement guidelines in the family environment.
    Palabras Clave
    Dislexia
    Familia
    Intervención
    Idioma
    spa
    URI
    https://uvadoc.uva.es/handle/10324/49190
    Derechos
    openAccess
    Collections
    • Trabajos Fin de Grado UVa [30857]
    Show full item record
    Files in this item
    Nombre:
    TFG-G5054.pdf
    Tamaño:
    1.219Mb
    Formato:
    Adobe PDF
    Thumbnail
    FilesOpen
    Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 InternacionalExcept where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional

    Universidad de Valladolid

    Powered by MIT's. DSpace software, Version 5.10