• español
  • English
  • français
  • Deutsch
  • português (Brasil)
  • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Listar

    Todo UVaDOCComunidadesPor fecha de publicaciónAutoresMateriasTítulos

    Mi cuenta

    Acceder

    Estadísticas

    Ver Estadísticas de uso

    Compartir

    Ver ítem 
    •   UVaDOC Principal
    • PRODUCCIÓN CIENTÍFICA
    • Grupos de Investigación
    • Grupo de Sistemas Inteligentes y Cooperativos/Educación, Medios, Informática y Cultura (GSIC/EMIC)
    • GSIC - Comunicaciones a congresos, conferencias, etc.
    • Ver ítem
    •   UVaDOC Principal
    • PRODUCCIÓN CIENTÍFICA
    • Grupos de Investigación
    • Grupo de Sistemas Inteligentes y Cooperativos/Educación, Medios, Informática y Cultura (GSIC/EMIC)
    • GSIC - Comunicaciones a congresos, conferencias, etc.
    • Ver ítem
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano

    Exportar

    RISMendeleyRefworksZotero
    • edm
    • marc
    • xoai
    • qdc
    • ore
    • ese
    • dim
    • uketd_dc
    • oai_dc
    • etdms
    • rdf
    • mods
    • mets
    • didl
    • premis

    Citas

    Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem:https://uvadoc.uva.es/handle/10324/49205

    Título
    GamiTool: Towards actionable learning analytics using gamification
    Otros títulos
    LAK21: 11th International Conference on Learning Analytics & Knowledge
    Autor
    Ortega Arranz, AlejandroAutoridad UVA
    Martínez Monés, AlejandraAutoridad UVA
    Asensio Pérez, Juan IgnacioAutoridad UVA Orcid
    Bote Lorenzo, Miguel LuisAutoridad UVA Orcid
    Congreso
    International Conference on Learning Analytics & Knowledge, LAK21 (11º. 2021)
    Año del Documento
    2021
    Editorial
    Society for Learning Analytics Research (SoLAR)
    Descripción
    Producción Científica
    Documento Fuente
    Scheffel, M.; Dowell, N.; Joksimovic, S.; Siemens, G. Companion Proceedings of the 11th International Conference on Learning Analytics & Knowledge (LAK21). Society for Learning Analytics Research, Online, 2021, p. 215-222
    Resumen
    Learning Analytics enable a better understanding of teaching and learning processes by identifying and monitoring indicators based on students’ activity. These same indicators can also be used by reward-based gamification strategies as conditions that students should satisfy to earn rewards, with the purpose of increasing their engagement with the learning contents and activities. Hence, gamification systems must enable the digital representation and interpretation of indicators based on students’ activity, similarly as learning analytics tools do. This position paper introduces GamiTool, a gamification system to support the design and the computer-interpretable representation of a wide variety of learning analyticsindicatorsthat can be configured by practitioners as gamification conditions. Additionally, the paper discusses five potential lines of work regarding joint research with GamiTool and LA.
    Palabras Clave
    Learning analytics
    Analítica de aprendizaje
    Gamification
    Gamificación
    Reward-based strategies
    Estrategias basadas en recompensa
    ISBN
    978-1-4503-8935-8
    Patrocinador
    Agencia Estatal de Investigación - Fondo Europeo de Desarrollo Regional (project TIN2017-85179-C3-2-R)
    Junta de Castilla y León - Fondo Europeo de Desarrollo Regional (project VA257P18)
    Comisión Europea (project 588438-EPP-1-2017-1-EL-EPPKA2-KA)
    Version del Editor
    https://www.solaresearch.org/events/lak/lak21/
    Propietario de los Derechos
    © 2021 Society for Learning Analytics Research
    Idioma
    eng
    URI
    https://uvadoc.uva.es/handle/10324/49205
    Tipo de versión
    info:eu-repo/semantics/publishedVersion
    Derechos
    openAccess
    Aparece en las colecciones
    • GSIC - Comunicaciones a congresos, conferencias, etc. [16]
    Mostrar el registro completo del ítem
    Ficheros en el ítem
    Nombre:
    GamiTool-LAK21.pdf
    Tamaño:
    484.6Kb
    Formato:
    Adobe PDF
    Thumbnail
    Visualizar/Abrir
    Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 UnportedLa licencia del ítem se describe como Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Unported

    Universidad de Valladolid

    Powered by MIT's. DSpace software, Version 5.10