• español
  • English
  • français
  • Deutsch
  • português (Brasil)
  • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Browse

    All of UVaDOCCommunitiesBy Issue DateAuthorsSubjectsTitles

    My Account

    Login

    Statistics

    View Usage Statistics

    Share

    View Item 
    •   UVaDOC Home
    • FINAL DEGREE PROJECTS
    • Trabajos Fin de Grado UVa
    • View Item
    •   UVaDOC Home
    • FINAL DEGREE PROJECTS
    • Trabajos Fin de Grado UVa
    • View Item
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano

    Export

    RISMendeleyRefworksZotero
    • edm
    • marc
    • xoai
    • qdc
    • ore
    • ese
    • dim
    • uketd_dc
    • oai_dc
    • etdms
    • rdf
    • mods
    • mets
    • didl
    • premis

    Citas

    Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem:https://uvadoc.uva.es/handle/10324/49229

    Título
    El poder de la imagen y la enseñanza de la música. Una propuesta de intervención para Educación Primaria
    Autor
    Hernansanz Sanz, Silvia
    Director o Tutor
    Sevillano Tarrero, María de los ÁngelesAutoridad UVA
    Editor
    Universidad de Valladolid. Facultad de Educación y Trabajo SocialAutoridad UVA
    Año del Documento
    2021
    Titulación
    Grado en Educación Primaria
    Abstract
    En este Trabajo de Fin de Grado se desarrollan diferentes propuestas didácticas para llevar a cabo en el aula de cuarto curso de Primaria. En el apartado de Fundamentación Teórica se expone una revisión biográfica sobre la educación musical en el colegio, la audición musical activa, la importancia de la imagen y el uso de las TIC en las aulas. A continuación, se desarrolla una propuesta didáctica en las que se trabajan los contenidos de los tres bloques que componen el currículo de la asignatura de Educación Musical, en diferentes actividades utilizando los conceptos recogidos en la parte teórica. Por último, aparecerán las conclusiones y reflexiones obtenidas tras desarrollar el trabajo completo, a pesar de no haber podido ponerlo en práctica en las aulas de Educación Primaria.
     
    The present Final Degree Project develops several didactic proposals to be carried out with pupils in the fourth year of Primary School. The first chapter exposes a biographical review of music education at school, active music listening, the importance of image and the use of ICT in the classroom setting. Afterwards, drawing upon the theoretical concepts discussed, the second chapter lays out a didactical proposal with activities which work on the content of the three blocks that make up the curriculum of the subject of Musical Education. The final chapter presents the conclusions and insights obtained upon the completion of the project despite not having been able to put it into practice in real Primary Education classrooms.
    Palabras Clave
    Educación Primaria
    Educación musical
    Audición musical activa
    Idioma
    spa
    URI
    https://uvadoc.uva.es/handle/10324/49229
    Derechos
    openAccess
    Collections
    • Trabajos Fin de Grado UVa [31077]
    Show full item record
    Files in this item
    Nombre:
    TFG-G4978.pdf
    Tamaño:
    1.389Mb
    Formato:
    Adobe PDF
    Thumbnail
    FilesOpen
    Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 InternacionalExcept where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional

    Universidad de Valladolid

    Powered by MIT's. DSpace software, Version 5.10