• español
  • English
  • français
  • Deutsch
  • português (Brasil)
  • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Browse

    All of UVaDOCCommunitiesBy Issue DateAuthorsSubjectsTitles

    My Account

    Login

    Statistics

    View Usage Statistics

    Share

    View Item 
    •   UVaDOC Home
    • FINAL DEGREE PROJECTS
    • Trabajos Fin de Grado UVa
    • View Item
    •   UVaDOC Home
    • FINAL DEGREE PROJECTS
    • Trabajos Fin de Grado UVa
    • View Item
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano

    Export

    RISMendeleyRefworksZotero
    • edm
    • marc
    • xoai
    • qdc
    • ore
    • ese
    • dim
    • uketd_dc
    • oai_dc
    • etdms
    • rdf
    • mods
    • mets
    • didl
    • premis

    Citas

    Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem:https://uvadoc.uva.es/handle/10324/49234

    Título
    Gamificación y trabajo cooperativo en el aula de música: el escape room
    Autor
    Velasco Martínez, Saray
    Director o Tutor
    Sevillano Tarrero, María de los ÁngelesAutoridad UVA
    Editor
    Universidad de Valladolid. Facultad de Educación y Trabajo SocialAutoridad UVA
    Año del Documento
    2021
    Titulación
    Grado en Educación Primaria
    Abstract
    El presente Trabajo de Fin de Grado, propone el trabajo cooperativo y la gamificación como metodologías que promueven el desarrollo de múltiples habilidades sociales fundamentales en la actualidad. Trabajados desde el aula de música de educación primaria, fomentarán el aumento de la motivación del alumnado frente a su propio aprendizaje. Se presenta una propuesta de intervención educativa basada en un escape room. Este se desarrolla en tres sesiones y en cada una de ellas se realizarán tres pruebas que servirán para reforzar algunos de los contenidos trabajados durante el curso.
     
    This Final Degree Project proposes cooperative work and gamification as methodologies that promote the development of multiple social skills that are essential nowadays. When used in the music classroom in primary education, they will foster an increase in the motivation of pupils in their own learning. We present a proposal for educational intervention based on an escape room. This is developed in three sessions and in each of them three tests will be carried out that will serve to reinforce some of the contents worked on during the course.
    Palabras Clave
    Gamificación
    Escape room
    Trabajo cooperativo
    Idioma
    spa
    URI
    https://uvadoc.uva.es/handle/10324/49234
    Derechos
    openAccess
    Collections
    • Trabajos Fin de Grado UVa [30858]
    Show full item record
    Files in this item
    Nombre:
    TFG-G5050.pdf
    Tamaño:
    1.717Mb
    Formato:
    Adobe PDF
    Thumbnail
    FilesOpen
    Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 InternacionalExcept where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional

    Universidad de Valladolid

    Powered by MIT's. DSpace software, Version 5.10